Реформування освітньої системи України в напрямку інтеграції в європейський освітній простір передбачає розробку та впровадження інноваційних освітніх систем і технологій. Різноманітність функцій таких технологій пояснюється варіативністю їх структури, складовими якої є, крім традиційних, новітні засоби освітнього процесу, зокрема інтерактивні, інформаційно-комунікаційні технології, а також дистанційні форми організації навчання, які набули особливої популярності в Україні, країнах Європейського Союзу та світі в цілому.
Проведений методологічний аналіз досліджуваної проблеми в контексті реалізації інноваційних технологій у сучасний освітній простір дозволив з’ясувати, що освітні технології характеризують загальну стратегію розвитку освіти в цілому та освітнього середовища зокрема. Основне призначення освітніх технологій – прогнозування розвитку освітніх систем, їх проєктування, планування та визначення факторів, які відповідають освітнім цілям. Саме ця ідея є ключовою та покладена в основу колективної монографії «Інноваційні технології в сучасному освітньому просторі» за загальною редакцією Г. Л. Єфремової, кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.