Плекаємо психологічну стійкість учителів
Сьогодні нам усім потрібна особлива сила, яка називається стійкість, і яка має допомогти нам вистояти у цій війні, щоби перемогти і відродитися. У той же час цієї сили ми потребуємо не тільки в часі війни, ми її потребуємо кожного разу, коли стикаємося з випробуваннями по життю загалом, адже випробування є невід’ємною частиною людського життя.
Про те, як плекати стійкість у педагогів, говорили практичні психологи закладів загальної середньої освіти, психологи центрів професійного розвитку під час онлайн-семінару «Розвиток психологічної стійкості в учасників освітнього процесу: резилієнтні вчителі», проведеного 23 березня 2023 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
У рамках семінару Ірина МАРУХИНА, завідувач центру, ознайомила учасників з моделлю «Колесо резилієнтності» (за О.Романчуком). Модель складається з 5 компонентів, два з яких (Цінності. Ефективні дії) було опрацьовано під час зустрічі. Ці компоненти є досить помічними у переживанні людиною наслідків травмівних подій.
Лариса КОНДРАТЕНКО, методист центру, ознайомила учасників з SMART-методикою, яка є важливою при постановці та досягненні цілей.
Спілкуючись у групах, присутні мали змогу обговорити роль цінностей в їхньому житті, визначити дії, які допомагали їм утілити цінності, ознайомилися з алгоритмом вирішення проблем, попрактикувалися у постановці цілей.
На наступній зустрічі учасники обговорять інші компоненти резилієнтності: корисне мислення, регуляція енергій та емоцій, стосунки.