Рекомендації щодо організації навчання в закладах загальної середньої освіти в період оголошення карантину
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та з метою запобігання поширенню по території України коронавірусу COVID-19 у період з 12 березня по 3 квітня 2020 року на всій території України установлено карантин (терміни карантину можуть змінитися в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні), який передбачає заборону відвідування закладів освіти усіх типів та форм навчання, проведення масових заходів.
Міністерство освіти і науки України у своєму листі від 11.03.2020 №1/9-154 надає рекомендації керівникам закладів освіти усіх типів і форм власності щодо організації освітнього процесу в умовах карантину, в якому зазначено, що карантин запроваджується в усіх закладах освіти незалежно від форми власності та сфери управління: дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти та рекомендовано МОН України закладам освіти:
- відмовитись від проведення та участі в масових заходах у приміщеннях та на території закладів освіти, зокрема пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо;
- не направляти здобувачів освіти та співробітників закладів до країн із високим ступенем ризику зараження;
- інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби та дій у випадку захворювання;
- розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації;
- розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну форму роботи;
- забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, гострих респіраторних інфекцій;
- виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних комісій;
- обмежити проведення запланованих нарад, експертиз тощо до нормалізації епідемічної ситуації.
Для ефективної організації навчання здобувачів освіти закладів освіти в умовах обмеження освітнього процесу рекомендуємо використовувати форми дистанційного навчання (організація та реалізація освітнього процесу, за якого його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють навчальну взаємодію екстериторіально за допомогою різних інструментів:
- електронної пошти (передавання текстів, графіків, аудіо та відео файлів);
- Viber (створення закритих груп, виконная однакових завдань, розв’язання навчальних проблем, обмін інформацією);
- блогів (форма спілкування, сприяє розвитку мовленнєвих навичок);
- форумів (форма спілкування, у т.ч. дистанційного, за наявності модератора);
- чатів (засіб оперативного спілкування; різновиди: текстовий, голосовий, аудіовідеочат та ін.);
- відеоуроків (класно-урочна форма навчання в online режимі; MozaBook);
- веб-сервісів (додатки Google, середовище Classroom);
- електронних, інтерактивних, мультимедійних, підручників, посібників (колективна їх розробка засобами Learning Apps; електронні версії підручників (https://www.ed-era.com/books/, http://kmmedia.com.ua/ books/,https://e-pidruchnyky.net/);
- віртуальних екскурсій (лабораторії, у т.ч. цифрові (https://dixi.education/), практикуми, бібліотеки, школи, вікторини (Quizizz);
- гіпермаркетів знань (сторінками Вікіпедії);
- студій онлайн-освіти Educational Era (https://www.ed-era.com/);
- тесторіумів (OnlineTest Pad);
- відеоконференцій (конференції реального часу в online режимі, дозволяють проводити заняття у «віддалених класах» із використанням унаочнення) тощо.
Методичні рекомендації щодо організації навчального процесу в закладах освіти в період запровадження карантину
- керівникам закладів освіти;
- з організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти;
- з організації освітнього процесу в початковій школі;
- з організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти:
- щодо вивчення української мови та літератури;
- щодо вивчення математики;
- щодо вивчення історії та правознавства;
- щодо вивчення іноземних мов;
- щодо вивчення зарубіжної літератури;
- щодо вивчення фізики;
- щодо вивчення хімії;
- щодо вивчення біології та екології;
- щодо вивчення географії;
- щодо вивчення технологій;
- щодо вивчення мистецтва;
- щодо опанування фізичної культури.