Інноваційна діяльність учителя хімії
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, 25 квітня 2017 року на базі навчальних закладів міста Конотоп відбувся обласний науково-теоретичний семінар методистів районних (міських) методичних кабінетів відділів освіти Сумської області, керівників методичних об’єднань учителів хімії за темою «Інноваційна діяльність учителя хімії».
Cемінар розпочався на базі Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 Конотопської міської ради. Беспала О.В., начальник відділу освіти Конотопської міської ради, коротко ознайомила учасників заходу з основними напрямами розвитку освіти в місті Конотоп і більш детально розповіла про освітні інноваційні проекти, які ефективно реалізуються в навчальних закладах міста.
З візитною карткою навчального закладу, який бере участь у Всеукраїнському експерименті «Хмарні сервіси в освіті», виступила директор школи Кашуба Т.І. Можливості й перспективи обраного напряму роботи означила Максимова О.М., міський координатор експерименту, учитель інформатики, яка провела майстер-клас для учасників семінару, а також презентувала авторський доробок «Дорожня карта «Хмарними сервісами Офіс 365»». Творчу майстерність і власні напрацювання щодо впровадження хмарних сервісів на уроках хімії продемонструвала Дяченко І.О., учитель хімії закладу. Разом з учнями 10 класу вона провела фрагмент уроку з теми «Загальна характеристика елементів ІV-А групи. Поширеність їх у природі. Алотропні модифікації Карбону». Це був дійсно приклад уроку ХХІ століття, який вразив учасників семінару.
Психолого-педагогічну доцільність впровадження інформаційних засобів і освітніх сервісів для навчання сучасних школярів розкрила Коростіль Л.А., доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти СОІППО, к.пед.н., у виступі «Покоління – Z: сутність, ознаки, особливості роботи з ним» (презентація додається).
Про необхідність впровадження інноваційних підходів у роботі з обдарованими учнями виступила Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку СОІППО. Вона проаналізувала сучасні форми роботи з обдарованими учнями й результати з хімії в них, а також акцентувала увагу на пріоритетних напрямах розвитку природничої освіти в рамках концепції «Нова українська школа» (презентація додається).
Поширення й реалізація освітніх інновацій у навчальних закладах великою мірою залежить від правильної організації роботи методичних служб. З темою «Організація методичної роботи з педагогічними кадрами та створення умов для особистісного розвитку й самореалізації учнів» виступила Онищенко Т.М., методист Конотопського методичного кабінету. Ефективність роботи методичного об’єднання вчителів хімії було презентовано виставкою наробок.
У Конотопській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 13 Конотопської міської ради учасники семінару взяли участь у щорічному Міському інтелектуальному конкурсі з хімії «Щасливий випадок», в якому змагалися команди із шести навчальних закладів міста (ведуча гри у 2017 році – Рихлік О.І., учитель хімії Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 13 Конотопської міської ради). Учасники семінару отримали книжковий додаток «Позакласна робота з обдарованими учнями», видавництва «Основа», яка є колективним доробком учителів хімії м.Конотоп.
Яровий Ю.М., директор Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 13 Конотопської міської ради, презентував організаційно-педагогічні умови, які створені в закладі, для впровадження інноваційних підходів у навчально-виховний процес та самореалізації вчителів і учнів. Рихлік О.І., учитель хімії, лауреат ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» у номінації «Хімія», ознайомила учасників семінару з власним досвідом роботи за темою «Активні методи навчання, як засіб формування життєвих компетентностей учнів на уроках хімії».
На обласному науково-теоретичному семінарі були прийняті методичні рекомендації щодо подальшої діяльності педагогів навчальних закладів та методичних кабінетів за напрямом упровадження інновацій в навчально-виховний процес з хімії, роботу з обдарованими учнями, зважаючи особливості «Поколінням-Z».