Міжнародний день жінок і дівчаток у науці
11 лютого щорічно, починаючи з 2016 року, за рішенням ООН відзначається Міжнародний день жінок і дівчат у науці. Заснуванню цієї дати передувала прийнята 20 грудня 2013 р. Резолюція Генеральної Асамблеї ООН «Наука, техніка та інновації в цілях розвитку», у якій регламентувався рівний доступ жінок і дівчат будь-якого віку до досягнень і розвитку науки, техніки, і інновацій, як запорука забезпечення гендерної рівноправності у цій сфері. Уже через два роки на черговому пленарному засіданні Генеральної асамблеї ООН 11 лютого проголосили Міжнародним днем жінок і дівчат у науці.
Організація Об’єднаних Націй запропонувала всім державам-членам, організаціям і органам системи ООН та іншим міжнародним і регіональним організаціям – науковим колам, а також громадянському суспільству, включаючи неурядові організації і приватні особи, відзначати Міжнародний день жінок і дівчаток у науці належним чином, у тому числі за допомогою проведення просвітницьких і суспільно-пропагандистських заходів, із тим щоби заохочувати повноцінну та рівноправну участь жінок і дівчаток у науковій діяльності, у т.ч. у сфері освіти, професійної підготовки, забезпечення зайнятості та прийняття рішень, ліквідуючи всі прояви дискримінації по відношенню до жінок, у тому числі в галузі освіти й зайнятості, долаючи правові, економічні, соціальні та культурні бар’єри на шляху до цього, у тому числі заохочуючи розробку науково-освітньої політики та програм, сприяючи більш широкому залученню жінок і дівчат до сфери науки, заохочуючи розвиток жінками наукової кар’єри і визнаючи досягнення жінок у науці.
Україна належить до країн із високим рівнем участі жінок у наукових дослідженнях і розробках. За даними ЮНЕСКО, станом на червень 2018 року, в українській науці задіяно 45% жінок. Це – 12-те місце серед європейських країн. Для порівняння: у сусідній Білорусі кількість науковиць становить 39,6%, у Польщі – 37%. Лідирує у списку європейських країн Латвія. Там налічується 51% жінок у науковій сфері. Найменше дослідниць у Нідерландах (25,4%), Чехії (26,9%), Франції (27%) та Німеччині (28%).
Наука і гендерна рівність – невід’ємні елементи процесу досягнення цілей розвитку, включаючи ті, які викладені у Порядку денному сталого розвитку до 2030 року.
За останні 15 років світове співтовариство досягло значних успіхів у справі залучення жінок і дівчат до науки. Незважаючи на це, вони досі стикаються з обмеженнями у цій сфері. Згідно з дослідженнями, проведеними у 14 країнах, можливість отримання ступеня бакалавра, магістра та доктора наук жінками у сфері науки становить 18%, 8% і 2%, відповідно, натомість, – щодо чоловіків ці показники становлять 37%, 18% і 6%.
У Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти працює 2 жінки – доктори наук та 27 жінок – кандидатів наук. Серед них 2 професори: Удовиченко Ірина Віталіївна, проректор з науково-педагогічної та методичної роботи, доктор педагогічних наук, професор; Вознюк Алла Вікторівна, завідувач кафедри психології, доктор психологічних наук, професор.
З інформацією про жінок та дівчаток-науковців можна ознайомитися за посиланням: http://surl.li/etcfk,
https://rubryka.com/2020/02/11/womens-day-in-science/;
http://www.soippo.edu.ua/index.php/pro-nas/administratsiya?id=95:2010-11-30-10-44-08;
http://www.soippo.edu.ua/index.php/46-uncategorised/57-kafpsih