Методичний супровід навчальних досліджень здобувачів освіти у новій українській школі
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 24-25 вересня 2019 на базі закладів освіти Великописарівського району, за загального модераторства Удовиченко І.В., проректора Сумського ОІППО, к.пед.н., доцента, відбувся обласний науково-практичний семінар «Методичний супровід навчальних досліджень здобувачів освіти у новій українській школі» для завідувачів районних (міських, ОТГ) методичних кабінетів відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів, міських рад.
У роботі обласного науково-практичного семінару взяли участь 28 завідувачів Р(М, ОТГ)МК.
Науково-практичний семінар відкрила Удовиченко І.В., проректор Сумського ОІППО, символічною передачею перехідного кубку «Методичної відкритості» від Роменського (завідувач – Гавриленко Н.М.) до Великописарівського (завідувач – Плотнікова С.П.) району та врученням, за результатами роботи, методичних відзнак завідувачам Р(М, ОТГ)МК.
Учасників науково-практичного заходу привітали Петренко М.П., заступник голови Великописарівської районної ради; Клизуб Л.Г., голова Великописарівської селищної ради.
Під час пленарного засідання начальник відділу освіти Великописарівської райдержадміністрації Дмитриченко С.О. ознайомив присутніх із пріоритетними напрямами розвитку освіти Великописарівського району. Відповідно до плану роботи були розглянуті питання: «Методичний супровід навчальних досліджень здобувачів освіти у новій українській школі» (Удовиченко І.В., проректор Сумського ОІППО, к.пед.н., доцент), «Науково-дослідна та експериментальна робота педагогічних працівників закладів освіти району: методичний супровід» (Плотнікова С.П., завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Великописарівської райдержадміністрації), «Модель методичного супроводу навчальних досліджень здобувачів освіти у Великописарівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів» (Грицай Л.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Великописарівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів), «Освітнє середовище в умовах НУШ» (Сидорова О.Ю., директор Великописарівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів).
Завідувачі методичних кабінетів мали змогу ознайомитися з матеріалами виставки «Золотий розсип цікавих педагогічних ідей НУШ» (Волошенко Н.О., методист РМК Великописарівського району), оглянути роботи переможців ІІ та ІІІ етапів конкурсу-захисту учнівських творчих робіт.
Практична частина першого дня роботи семінару передбачала перегляд фрагментів інтерактивних навчальних занять, презентаційних меседжів, воркшопу, середовища ІРЦ, БДЮТ.
Завершився перший день семінару STEАM-марафоном «Сумщина туристична». Досліджуємо. Створюємо. Презентуємо (Котлярова Т.В., методист РМК Великописарівського району).
Другий день роботи семінару розпочався ознайомленням з діяльністю районного методичного кабінету відділу освіти Великописарівської районної державної адміністрації.
Інтерактивна складова семінару містила дослідницькі вернісажі (Мовчан О.М., методист СЮН), творчі майстер-класи «Народні традиції та сучасність» (Лещенко В.О., керівник гурткової роботи СЮН; Бриль В.С., керівник гурткової роботи СЮН), круглі столи «Освіторія – територія успіху» (Драгун З.П., директор СЮН), арабески «Проекти як засіб розвитку закладу освіти та ключових компетентностей здобувачів освіти НУШ» (Пісклова С.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Добрянського НВК) та ін.
Протягом двох днів роботи учасники заходу ознайомилися з середовищем життєтворчості, створеним у закладах освіти Великописарівського району (Великописарівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, Вільненський НВК, Добрянський НВК, Ямненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів) у контексті вимог щодо НУШ.
Завершився захід підбиттям підсумків, врученням методичних тек закладам освіти, дорожніх карт та наданням методичних рекомендацій завідувачам Р(М, ОТГ)МК, щодо організації методичного планування, роботи з обдарованою учнівською молоддю, участі у конкурсах фахового зростання; нормативно-правового забезпечення методичних структур ОТГ тощо.