І ЗНОВУ ПРО ТАКСОНОМІЮ БЛУМА
21 лютого 2023 року виповнюється 110 років від дня народження Бенджаміна Блума (1913-1999), професора психології Чиказького університету (США), який стверджував: «Хоч би якими були здібності дітей у ранньому віці, без активної підтримки і спеціальних методів навчання вони навряд чи досягли б тих висот, підкоривши які, стали знаменитими».
Тож, невипадково в 1956 році ним була розроблена методика навчання, що стала великим кроком уперед у процесі визначення педагогічних цілей, що і нині допомагає вчителям правильно будувати освітній процес, а учням не лише отримувати знання, а й навчитися самооцінювати їх і застосовувати у житті.
Б. Блум розробив класифікацію рівнів мислення, яку назвав таксономією. З огляду на те, що таксономію Блума можна застосовувати з будь-яким навчальним змістом, вона є потужним педагогічним інструментом, що активно використовується вчителями у розробці планів уроків (формулювання відповідних цілей, прогнозування очікуваних результатів, планування видів навчальної діяльності та способів оцінювання).
Система Блума є також важливою в роботі педагогів, які навчають учнів критичному мисленню, формують у них уміння оцінювати та використовувати всю доступну й необхідну інформацію, обирати такі рішення і дії, що забезпечують особистий розвиток, гармонійну взаємодію між людьми і природою.
У рубриці «Вчимось в умовах воєнного стану» – підрубрика «Поради методистів навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку» – детально про таксономію Б. Блума.