НОВИЙ ФОРМАТ НУШ: АКТИВНА ВЗАЄМОДІЯ
Розуміння стратегічних орієнтирів концепції Нова українська школа, які спрямовані на реалізацію компетентнісного підходу, орієнтації на результат у формі розвинутих ключових компетентностей учнів, структури їхніх знань, поглядів, ціннісних орієнтирів, успішної самореалізації в професії і житті дозволила викладачам кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО Сєрих Ларисі Володимирівні – доценту кафедри, к. пед. наук, доценту та Байдак Юлії Володимирівні – старшому викладачу кафедри, к. пед. наук, віднайти новий формат проведення курсів підвищення кваліфікації учителів інтегрованого курсу «Мистецтво», які будуть навчати учнів 1 класів Нової української школи у 2020/2021 н.р. Курси відбувалися у двох групах паралельно 26-28.05.2020 року та 01-03.06.2020 року (навчання проходили відповідно 14 і 22 слухачі курсів підвищення кваліфікації).
Курси проходили в новому форматі на MS TЕAMS і забезпечували якісну підготовку вчителя Нової української школи до реалізації освітньої політики держави шляхом опанування новітніми практиками, технологіями, методиками, формами, методами професійної діяльності на засадах інноваційних освітніх підходів з урахуванням потреб педагогів. Так, слухачі проводили активне спілкування на PADLET, інтерактивній дошці, використовуючи її як інструмент для висвітлення найкращого досвіду роботи з мистецтва, розгляду Теми 1: «Зміст освітньої галузі «Мистецтво» в початковій освіті у вимірі сьогодення. Навчальні види діяльності на основі діяльнісного підходу». Переглядали презентації та самостійно їх створювали у SWAY, реалізовуючи Тему 2: «Інтеграція: тематичний і діяльнісний підходи»; заповнювали анкети під час настановного заняття та виконували тестові завдання у FORMS під час підсумкового заняття; училися взаємодіяти дистанційно, обговорювали найактуальніші теми з методики викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» відповідно до основних постулатів НУШ в чатах, долучалися до виконання практичних завдань в інтерактивних групових формах у SHARE POINT.
Особливе задоволення викликали виконання завдань у слухачів за Темою 3: «Особливості викладання інтегрованого курсу «Мистецтво». Фасилітова дискусія, Орф-методика». Учителі не тільки слухали і переглядали відео-лекції, обговорювали презентації, а й самі ставали на місце фасилітатора, модератора, ментора, проводячи інтерактивні дискусії як під час колективних занять, так і у чатах.
Результатом проведення курсів підвищення кваліфікації учителів інтегрованого курсу «Мистецтво», які будуть навчати учнів 1 класів Нової української школи у 2020/2021 н.р. стали усвідомленні вміння педагогів організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проєктування, оцінювання тощо); конструювати та реалізувати сучасні програми навчання молодших школярів інтегрованого курсу «Мистецтво» із використанням різноманітних методів, форм і технологій; діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, інноватора; керувати проектною діяльністю школярів, завдяки цьому організовувати культуромовне мистецьке естетико-виховне освітньо-розвивальне середовище. Про це слухачі відверто обмінювалися дописами в чатах.