Інтеграція змісту предметів природничого циклу – вимога нової української школи
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2018 рік, 28 листопада на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний семінар «Інтеграція змісту предметів природничого циклу – вимога нової української школи».
Мета заходу – підвищення методичного рівня вчителів закладів загальної середньої освіти з питань інтеграції змісту предметів природничого циклу.
На заході були присутні представники: Білопільського, Буринського, Великописарівського, Глухівського, Конотопського, Кролевецького, Лебединського, Липоводолинського, Охтирського, Путивльського, Роменського, Тростянецького, Середино-Будського, Сумського районів; мм. Конотоп, Лебедин, Охтирка, Суми, Ромни; Бездрицької, Березівської, Боромлянської, Буринської, Дубов’язівської Коровинської, Краснопільської, Кролевецької, Миколаївської (Сумського району), Недригайлівської, Хотінської, Шалигінської ОТГ, − у загальній кількості 50 осіб.
Функції модератора заходу виконувала Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, яка відкрила обласний семінар, привітала присутніх та ознайомила з планом роботи.
Логічним продовженням відкриття став виступ Удовиченко І.В. за темою «Інтегрований підхід у навчанні здобувачів освітніх послуг у контексті вимог до нової української школи», в якому вона звернула увагу присутніх на структуру нової української школи, більш детально зупинилася на важливих засадах навчання у контексті Концепції реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», а саме: на компетентнісно зорієнтованому навчанні, педагогіці партнерства, важливості правильного добору змісту навчального матеріалу, дидактичних інструментів навчання, а також на перспективі партнерського (учитель – учень) добору методів, прийомів, способів, форм, видів корекції та контролю знань, умінь та навичок учнів.
Голубенко Т.С., методист з біології, екології, природознавства та основ здоров’я навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, у своїй доповіді «Інтеграція змісту освіти для формування конкурентно спроможного випускника нової української школи» акцентувала увагу присутніх на сучасній спрямованості системи освіти, формування високоосвіченої, інтелектуально розвиненої особистості з цілісним уявленням природничої картини світу та розумінням глибини зв’язків явищ і процесів в оточуючій дійсності.
Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, яка виступила з доповіддю «Шляхи інтеграції змісту курсу хімії з предметами природничого циклу», розкрила напрями інтеграції: у рамках уроку, під час проведення позанавчальної роботи та впровадження інтегрованих курсів; детально зупинилася на формуванні основних понять на уроках хімії та інтеграції змісту біології, географії, математики, фізики, запропонувавши порівняльну таблицю, що відображає теми кожного з предметів та питання у рамках яких вони розглядаються (використовуються). Окрім того, зупинилася на програмах-проектах експериментального інтегрованого курсу «Природничі науки», звернувши увагу на методичних розробках, запропонованих авторськими колективами та розміщених на сайті Інституту модернізації змісту освіти https://imzo.gov.ua/2018/09/18/uchasnykam-eksperymentu-seukrajinskoho-rivnya-rozroblennya-i-vprovadzhennya-navchalno-metodychnoho-zabezpechennya-intehrovanoho-kursu-pryrodnychi-nauky-dlya-10-11-lasiv-zakladiv-zahalnoji-sere/.
Карпуша В.М., методист з фізики та астрономії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, розповіла про інтегратори змісту освіти у темі доповіді «Інтегрований підхід у викладанні базового навчального предмету «Фізика і астрономія» та інших предметів природничого циклу», ознайомивши з роботою сучасного навчального обладнання (цифрового вимірювального комплексу) як засобу формування умінь учнів із застосуванням науково-природничого методу пізнання природи.
Попов В.Д., методист з географії та економіки навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО звернув увагу на те, що географія забезпечує формування в учнів наукової картини світу на
міжпредметному рівні та сприяє формуванню географічних умінь, навичок, ставлень, ціннісних орієнтацій в учнів.
За результатами роботи учасники семінару отримали методичні рекомендації.