Обласний семінар-практикум «Специфічність педагогічного підходу до учнів з особливими освітніми потребами»
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2018 рік, 05.04.2018 на базі КУ Сумський навчально-виховний комплекс № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради відбувся обласний семінар-практикум «Специфічність педагогічного підходу до учнів з особливими освітніми потребами» для учителів та асистентів учителів, які працюють за інклюзивною формою навчання в закладах загальної середньої освіти.
Участь у заході взяли 40 педагогів Сумської області.
З вітальним словом до учасників звернувся Харламов Ю.І., начальник відділу інклюзивної освіти, позашкільної та виховної роботи Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
Презентувала роботу Сумського навчально-виховного комплексу № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради Стайко О.С., директор.
Під час роботи семінару були розкриті питання:
– організація освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами (Калюжна Н.О., методист з інклюзивної освіти Сумського ОІППО);
– сучасний урок в інклюзивному класі (Прядко Л.О., завідуюча лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО, к.пед.н., доцент кафедри професійної освіти та менеджменту);
– актуальні проблеми навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти (Бенькалович О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи КУ Сумський навчально-виховний комплекс № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради Сумської області);
-
психологічний супровід інклюзивного навчання (Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського ОІППО);
-
особливості роботи вчителя в інклюзивному класі (Кузнєцова Г.В, учитель української мови та літератури КУ Сумський навчально-виховний комплекс № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради Сумської області);
-
особливості роботи асистента вчителя в інклюзивному класі (Сидорова Л.Г., асистент учителя інклюзивного та інтегрованого навчання КУ Сумський навчально-виховний комплекс № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради Сумської області).
Окрім того, учасники семінару-практикуму мали змогу відвідати уроки в класах з інклюзивним навчанням, а саме:
- урок літературного читання у 2-А класі (учитель – Завиленкова В.І.; асистент учителя – Сидорова Л.Г.);
- урок трудового навчання у 5-А класі (учитель – Астапова Н.В., асистент учителя – Мазна К.М.);
- урок хімії у 7-А класі (учитель – Глова О.А., асистент учителя – Дорофєєва О.В.); було проведено самоаналіз та аналіз цих уроків.
По завершенню семінару учасники отримали методичні рекомендації.