«Навчальний заклад – територія здоров’я»
Проблеми зміцнення та збереження здоров’я були на розгляді 29 листопада 2017 року у Комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, де пройшла І обласна науково-педагогічна конференція «Розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів для реалізації проблеми «Навчальний заклад – територія здоров’я».
Захід поєднав науковців та практиків Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Сумського державного університету, Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, представників управлінь (відділів) освіти (освіти і науки, освіти, молоді та спорту), методичних кабінетів (центрів) міських рад, міськвиконкомів, райдержадміністрацій, об’єднаних територіальних громад. Ідейним організатором та реалізатором проекту стала лабораторія з проблем здоров’яспрямованої діяльності в закладах освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Відкриваючи захід Сергій Михайлович Грицай, проректор з наукової роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, наголосив на важливості здоров’я нації, зазначивши, що це питання має розглядатись на рівні з патріотичним вихованням. Окрім того, Сергій Михайлович закцентував увагу присутніх педагогів на важливості збереження усіх складових здоров’я, проте особливо – психологічному самопочутті дитини, коли роль компетентного вчителя, як носія позитивних емоцій, досить важлива в умовах Нової української школи.
Завідувач кафедри дошкільної та шкільної освіти інституту, кандидат педагогічних наук, доцент Лариса Володимирівна Сєрих зазначила, що кафедрою здійснюється постійна робота з широким контингентом слухачів щодо формування здоров’язбережувального простору навчальних закладів.
Модератором пленарного засідання виступила Валентина Миколаївна Успенська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Питаннями збереження здоров’я, здорового образу життя, педагогіки здоров’я Валентина Миколаївна займається не перший рік, і щодо формату роботи в сумській області, то це чітко працююча, розгалужена, дієва система, яка потребувала логічного об’єднання для розгляду широкого кола питань і обміну досвідом, то ж конференція стала вже проміжним етапом, а не початком роботи.
Доповіді пленарної частини мали полівекторні напрями: «Навчальний заклад – територія здоров’я» (Успенська Валентина Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти); «Сучасне трактування понять педагогіки здоров’я» (Єжова Ольга Олександрівна, доктор педагогічних наук, завідуюча кафедри фізичної реабілітації та спортивної медицини Сумського державного університету); «Сучасний стан здоров’я дітей і підлітків (на прикладі Сумської області)» (Калиниченко Ірина Олександрівна, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри медико-біологічних основ фізичної культури Навчально-наукового Інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка); «Роль психологічної служби системи освіти у формуванні відповідальної поведінки в учнів» (Марухина Ірина Володимирівна, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби, старший викладач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти); «Педагогічні умови неформального навчання дорослих активному здоровому довголіттю» (Рассказова Олена Львівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, докторант Приватного класичного університету); «Здоров’язбережувальний простір загальноосвітнього навчального закладу» (Фролова Тетяна Іванівна, директор Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лебединської міської ради Сумської області); «Роль районної методичної служби з розвитку здоров’язбережувальної компетентності педагогів» (Євтушенко Олена Іванівна, завідувач науково-методичної установи «Районний методичний кабінет», методист із біології та основ здоров’я відділу освіти Білопільської райдержадміністрації); «Формування життєвої компетентності вихованців у позашкільному навчальному закладі – школі сприяння здоров’ю» (Харламова Людмила Миколаївна, директор Комунального закладу Сумської міської ради – Сумський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді).
Більш конструктивно розглядались питання у форматі секційних засідань за такими напрямами: секція 1 – «Психолого-педагогічні засади формування здорового способу життя» (Модератор: Калиниченко Ірина Олександрівна, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри медико-біологічних основ фізичної культури Навчально-наукового Інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка); секція 2 – «Організація здоров’язбережувального освітнього середовища в навчальному закладі» (модератори: Єжова Ольга Олександрівна, доктор педагогічних наук, завідуюча кафедри фізичної реабілітації та спортивної медицини Сумського державного університету; Успенська Валентина Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Цимерман Ірина Леонідівна, старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти); секція 3 – «Здоров’язбережувальна компетентність педагога як складова його особистісно-професійної компетентності» (модератори: Коростіль Лідія Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Крот Галина Вікторівна, старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти). Загалом на секційних засіданнях було опрацьовано понад тридцять доповідей.
Підводячи підсумки конференції учасники прийняли резолюцію та висловили побажання, з огляду на гостру актуальність питань збереження здоров’я, зберегти і примножити до всеукраїнського й щорічного рівня даний захід, у чому отримали підтримку адміністрації інституту.
Презентативні матеріали конференції