Адаптація педагогічної спільноти до умов і наслідків воєнного конфлікту
У рамках співпраці Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та Інституту політичної та соціальної психології Національної академії педагогічних наук України 16 листопада 2017 року співробітниками Лабораторії психології мас та спільнот Інституту політичної та соціальної психології проведено науково-практичний семінар «Особливості психологічних стратегій адаптації спільноти до умов і наслідків воєнного конфлікту в різних сферах життєдіяльності». Учасниками семінару були спеціалісти, методисти місцевих органів управління освітою, які відповідають за діяльність психологічної служби, практичні психологи закладів освіти області, студенти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, які здобувають вищу освіту за спеціальністю «Психологія».
Актуальність теми семінару обумовлена тими соціально-політичними подіями, що їх переживає наша країна: анексія Криму, військові події на Сході країни, вимушене переміщення родин в інші регіони. Висвітленню питання про конструктивні психологічні стратегії адаптації сучасних українців у цілому та педагогічної спільноти зокрема до наслідків воєнного конфлікту було присвячено виступи Л.М. Коробки, кандидата психологічних наук, доцента, старшого наукового співробітника, завідувача лабораторії психології мас і спільнот, та В.В. Мяленко, кандидата психологічних наук, доцента, старшого наукового співробітника цієї ж лабораторії (презентації додаються).
Питання впливу воєнних подій на життя родини, збереження сімейних стосунків було розкрито І.Г. Губеладзе, кандидатом психологічних наук, доцентом, старшим науковим співробітником лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України (презентація додається).
В.Ю. Вінков, молодший науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, висвітлив питання «Труднощі трансформації соціального капіталу в процесі адаптації спільноти до наслідків воєнного конфлікту» (презентація додається).
Під час пленарного засідання своїм досвідом роботи з означеної проблеми поділилися також М.Є. Троіцька, старший викладач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, психолог відокремленого підрозділу Асоціації фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій, яка висвітлила питання готовності педагогічної спільноти до роботи з наслідками психотравмуючих подій, та М.М. Свириденко, завідувач відділу практичної психології та соціальної роботи Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради, яка розповіла про роботу спеціалістів психологічної служби закладу освіти у забезпеченні соціально-психологічних потреб дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб та учасників АТО (презентація додається).
По закінченню пленарної частини учасники семінару взяли участь у майстер-класах:
1. Підвищення ресурсності спільноти: в пошуках стратегій преадаптації (Л.М. Коробка, кандидат психологічних наук, доцент, старший науковий співробітник, завідувач лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.
2. Як вижити в стресі (В.В. Мяленко, кандидат психологічних наук, доцент, старший науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України)
3. Родина в умовах війни: як зберегти сімейні стосунки (І.Г. Губеладзе, кандидат психологічних наук, доцент, старший науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України).
4. Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості в дітей в освітніх закладах (І.В. Марухина, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).