Від педагогіки співробітництва – до педагогіки партнерства
1 березня 2017 року, у рамках виконання протокольного рішення за підсумками наради при директорові Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, методичним центром психологічної служби спільно з науково-дослідною лабораторією з організації роботи опорних шкіл був проведений фокус-семінар «Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули Нової школи» на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Метою заходу було ознайомлення з принципами педагогіки партнерства, визначення організаційно-педагогічних та психологічних умов формування партнерських відносин у системі «вчитель – учень – батьки», озброєння учасників з прийомами та формами роботи з батьками, учнями, що забезпечить налагодження успішної співпраці батьківської громадськості та педагогічних колективів шкіл для забезпечення спільної місії – розвитку дитини.
Учасниками фокус-семінару були:заступники директорів з навчально-виховної роботи та практичні психологи опорних шкіл, а також тих, що плануються ними стати (усього 41 особа).
Відкриваючи семінар, ректор Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент Юрій Олександрович Нікітін зазначив, що реалізація у закладах освіти основних принципів педагогіки партнерства допоможе розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини.
Завідувач методичним центром психологічної служби, Ірина Володимирівна Марухина звернула увагу присутніх на те, що ефективність впровадження педагогіки партнерства певним чином залежить від вміння передбачати можливі ризики, бар’єри та знаходити оптимальні шляхи їх подолання.
Завідувач науково-дослідної лабораторії з організації роботи опорних шкіл, завідувач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат психологічних наук, доцент, Алла Вікторівна Вознюк, у своєму виступі наголосила на важливості налагодження конструктивної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу через активне залучення сім’ї до навчально-виховного процесу.
З метою набуття первинних вмінь в учасників фокус-семінару, методистами методичного центру психологічної служби проведено ряд активних форм навчання, які були спрямовані на: визначення переважаючих якісних характеристик партнерських відносин; створення організаційно-педагогічних та психологічних умов щодо формування партнерських відносин у системі «вчитель – учень»; побудову моделі партнерської взаємодії школи і сім'ї.
На закінчення зустрічі учасники зазначили, що отримана інформація сприятиме налагодження успішної співпраці батьківської громадськості та педагогічних колективів шкіл для забезпечення спільної місії – розвитку дитини та висловили надію на подальші зустрічі.
Учасникам надано методичні рекомендації щодо практичного упровадження педагогіки партнерства між всіма учасниками освітнього процесу.