Інклюзивна освіта в дошкільному навчальному закладі
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, 28 лютого на базі Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації відбувся обласний науково-теоретичний семінар «Специфіка створення інклюзивної групи в дошкільному навчальному закладі».
Учасники заходу – спеціалісти управлінь (відділів) освіти, методисти дошкільної освіти районних, міських методичних кабінетів; завідувачі психолого-медико-педагогічних консультацій, завідувачі, вихователі-методисти, вихователі дошкільних навчальних закладів, у загальній кількості – 76 учасників.
Семінар урочисто відкрила Попова О.І., т.в.о. директора Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації.
У семінарі взяли участь: Ганжа Н.П., провідний спеціаліст Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації; Чопик Л.І., старший викладач кафедри психології, завідувач лабораторії корекційної педагогіки Вінницької академії неперервної освіти, к.пед.н.; Гаєва Н.Ф., завідуюча обласної психолого-медико-педагогічної консультації; Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського ОІППО; Міщенко Л.Б., методист з дошкільного виховання, Калюжна Н.О. методист з інклюзивної освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО.
У ході заходу учасники мали можливість ознайомитись з питаннями упровадження інклюзивної освіти в дошкільному навчальному закладі, а саме: «Нормативно-правове забезпечення організації інклюзивної дошкільної освіти»; «Особливості інклюзивної дошкільної освіти»; «Особливості створення інклюзивних груп у ДНЗ: вимоги та шляхи реалізації»; «Роль психолого-медико-педагогічних консультацій у наданні корекційно-освітніх послуг»; «Зміст психологічного супроводу дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами»; «Корекційно-педагогічна допомога дітям дошкільного віку з особливостями психо-фізичного розвитку»; «Програмове забезпечення змісту інклюзивної дошкільної освіти».
Учасникам надано методичні рекомендації щодо специфіки створення інклюзивної групи в дошкільному навчальному закладі.