Міжнародні проекти – складова частина модернізації сучасної освіти
Міжнародний проект обміну молоддю – це не тільки можливість удосконалити рівень опанування іноземною мовою, підвищити інтелектуальний потенціал учнів, а й розвиток обдарованості особистості, яка усвідомлює свою приналежність до сучасної європейської цивілізації, чітко орієнтується в сучасних реаліях. Це підготовка до життя, що є провідним мотивом реформування освіти, головним гаслом Нової української школи.
Коли дитина бере участь хоча б раз у міжнародному проекті, вона вже ніколи не буде такою, як була, бо відкриває світ, повертається з іншим світоглядом і манерами. А наша молодь варта закордонного досвіду й ширших можливостей. Адже це шанс не тільки познайомитися з іншою мовою, культурою, а й можливість повідати про себе, довести, що ми гідні поваги й шанобливого ставлення, це змога поширити інформацію про Україну за кордоном.
Таку нагоду для 18 учнів Сумщини вже вкотре надала Польсько-Українська Рада обміну молоді, профінансувавши черговий проект «Відкриваємо спільне коріння за допомогою театру форм» (“Odkrywamy wspólne korzenie poprzez teatr formy”) з дотації Міністерства Fundacją Systemu Edukacji Польщі, який було реалізовано у вересні цього року в курортному містечку Поронін. Цей проект надав добру нагоду взаємного зближення молодих людей з України та Польщі, познайомитися з повсякденним шкільним життям та проведенням вільного часу ровесників.
Це були 10 днів, що гармонійно поєднали навчання та активний відпочинок. Виконуючи різні інтерактивні вправи, діти вчилися ораторському мистецтву, розвивали свої навички творчо мислити й висловлювати власну думку, а різнопланові креативні завдання були зорієнтовані на розвиток природних обдарувань дитини. Адже театральні постановки не тільки розважають учнів, але й естетично виховують, сприяючи вмінню співпереживати, створюючи відповідний емоційний настрій, підвищують впевненість у собі. Театр формує в учнів цілеспрямованість, зібраність, взаємодопомогу. Спілкуючись в імпровізованому театрі, діти вчилися бути толерантними до однолітків, стриманими та зібраними. І саме театральні імпровізації дали можливість багатьом учасникам проекту реалізувати свій творчий потенціал.
З неабияким ентузіазмом діти щодня інсценізували найвідоміші казки світу, пісні, моделювали різні цікаві ситуації, поринаючи в атмосферу справжніх чудес і чарівних перетворень. Творчий тандем української та польської молоді, злагода та порозуміння завжди допомагали юним акторам ввійти в роль казкового героя й виконати цікаве завдання, розкрити сюжетну лінію. Дзвінкими й різнобарвними були народні вечори, процес підготовки до яких дав змогу відшукати й простежити спільне між українським і польським народами. Майстерно і творчо представила себе українсько-польська інтеграційна група в заключній виставі «Ніч купальська», яка об’єднала в собі традиції святкування двох слов’янських народів. Захоплююче дійство заслуговувало на високе визнання, тож глядачі залишилися задоволеними піснями та танцями, гумористичними номерами та грою костюмованих героїв.
Завдяки реалізації проекту «Відкриваємо спільне коріння за допомогою театру форм» діти потоваришували й знайшли собі справжніх друзів, поглибили свої знання з історії України та Польщі, представили рідну Сумщину у звичаях та традиціях, з’ясували й проаналізували спільне в культурному розвитку наших народів. Аби добре розуміти одне одного, підлітки спільно вивчали польську та українську мову, щодня збагачуючи та вдосконалюючи свої мовні навички, а підготовлені ними презентації про історію розвитку українського та польського театрів додали знань у галузі театру форм, і юні актори вчилися застосовувати їх практично. За словами учасників проекту, навички акторської майстерності та перші театральні ролі у виставах дали їм змогу відчути себе справжніми акторами, творчо самореалізуватися, допомогли втілити власне бачення характерів дійових осіб та сюжетних ліній.
Отже, ніхто не заперечить сьогодні того, що українським дітям варто відкривати нові горизонти, переймати те краще, що є за кордоном, аналізувати побачене й змінювати освітнє середовище разом з дорослими. Це дасть змогу не знеохочуватися до навчання, учитися впродовж життя. Участь у подібних проектах дає знання, уміння й цінності, які діти можуть використовувати для вирішення життєвих ситуацій. Це допоможе сформувати соціальну компетентність й навчити комунікувати з іншими людьми, дійти згоди, працюючи в команді, самореалізуватися майбутній особистості.
Любов Грицай