Учителю хімії – на допомогу в організації процесу навчання учнів під час карантинних заходів

На виконання листів Міністерства освіти і науки України від 23.03.2020 № 1/9-173 «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину», від 27.03.2020 №1/9-178 «Щодо завершення 2019/2020 навчального року» надаємо методичні рекомендації з організації та проведення дистанційного навчання під час карантину.

Дистанційне навчання – це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію учителів та учнів на різних етапах навчання і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

З метою організації та удосконалення підходів до організації й проведення дистанційного навчання рекомендуємо переглянути освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів», який запропонувало Міністерство цифрової трансформації України. Він складається із 6 серій у яких йдеться про алгоритми та комунікацію вчителів і учнів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів, зокрема: Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Class Dojo, Classtime, Viber та інші. Для цього рекомендуємо скористатися наступними посиланнями:

  • Серія 0. Перш ніж пірнути в онлайн з головою. Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=GEQBPp14vc0

  • Серія 1. Алгоритми та комунікація вчителів і учнів. Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=iGQrtPOARY0

3)    Серія 2. Набір і специфіка використання сервісів для вчителів. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=hkGD89v7MYU

  • Серія 3. Дізнаємось більше про Class Dojo. Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=Q-uzn8d3LnU

  • Серія 4. Google Classroom для організації дистанційного навчання. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=yPWshz45AcU
  • Серія 5. Огляд онлайн-інструменту Microsoft Teams. Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=uuXfyoFFADE

Учителям, які обрали для дистанційного навчання платформу  Google Classroom, проте мають труднощі з організацією роботи на ній (створення предметних сторінок, розміщення завдань-карток, чат-спілкування, виставлення оцінок тощо), в нагоді стануть вебінар, розміщений на сторінці Сумського ІОППО (https://www.youtube.com/watch?v=xQQszOPpF6k) та презентація Ольги Асафієвої, що розміщена за посиланням https://drive.google.com/file/d/1Ab2g5DcwuMuGrfPcjcE5qIUJeWFIJy2u/view?fbclid=IwAR2qp-sLXAs-E1Tjv00SqdFV9-780nGOS3s5zZlAEHwhBZ2ThWOnNf354w.

          Дистанційне навчання передбачає не лише самостійне опанування учнями навчального матеріалу, але й контроль, з боку вчителя, рівня оволодіння новими знаннями. Для цього в нагоді можуть стати тестові завдання, що створені за допомогою Google-форм. Учителям, які мають труднощі з організацією роботи на цьому сервісі, рекомендуємо переглянути відео, розміщене за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Eu84e2xFs_I&feature=share&fbclid=IwAR3l-osBikgUksNzFMpkR-COFua1mTSIrrnP9fKgGtCbPpkxaCLCwPThlas, адже на ньому дано детальний алгоритм, як створити тестові завдання різних видів.

Не менш важливим під час дистанційного навчання є безпосередній контакт з учнями за допомогою технічних засобів навчання. Доволі зручним ресурсом для цього є програма Zoom, яка допомагає організувати відеоконференції, до яких можуть долучитися учні усього класу. У якості допомоги з організації такої форми роботи рекомендуємо переглянути наступні відеоматеріали, розміщені на YouTube:

Також, у нагоді педагогам можуть стати відеолекції, зміст яких повинен бути спрямований на полегшення опановування учнями нової теми. Саме під час такої форми роботи вчитель може допомогти учням розібратися в новому матеріалі, пояснити складнощі в ньому, продемонструвати необхідний відеодослід, проілюструвати як можна схематизувати великий обсяг теоретичної інформації, допомогти в написанні рівнянь хімічних реакцій та розв’язку розрахункових задач нового типу. З метою організації такої форми роботи рекомендуємо вчителям ознайомитися з наступними відеоматеріалами:

  • «Створення відеоуроку за допомогою сервісу freescreenrecording.com»

https://www.youtube.com/watch?v=M0sCZuhlju0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0DJ2lga7vdvaIGrd6MSGaN31gWBFkBRQfElUrHI9z2CBJdlu4vGRXid6Y

–     «Створення відеолекції засобами PowerPoint»

https://www.youtube.com/watch?v=Tu9X-RYyds&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3_Rrh5GnVh6LPUKYkuVVAubFmA5C625Zp0dZOemx4YFDw6Qm0Ohtr5wY

Таким чином, говорячи про якісно організоване дистанційне навчання, потрібно відмітити, що воно буде ефективне тоді, коли реалізується сукупність наступних дій: учитель надає учням матеріал для опанування нової теми, контролює успішність засвоєння інформації, консультує учнів по незрозумілим питанням, та дає можливість швидко доповнити свої відповіді новою інформацію й провести коригування помилок. І все це відбувається шляхом застосування сучасних технічних засобів навчання та мережі Internet.

Також, рекомендуємо учителям хімії використовувати наступні інтернет-ресурси, які можуть допомогти в організації дистанційної роботи з учнями:

  • електронні версії підручників з хімії

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pidruchniki/elektronni-pidruchniki

           https://zno.osvita.ua/chemistry/

Звертаємо увагу, що в процесі роботи доцільно використовувати тематичні відеодосліди з хімії розміщені на каналі YouTube, проте за обов’язкового попереднього перегляду вчителем-предметником (повинні бути навчального змісту і не спонукати учнів до заборонених дій).

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO