ПРАКТИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ ПСИХОСОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ ФАХІВЦІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ ІЗ ДІТЬМИ
Обговоренню питання надання психосоціальної підтримки фахівцям, які працюють із дітьми, було присвячено онлайн-порадник, проведений навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 18 грудня 2024 року. Учасниками порадника стали 25 практичних психологів закладів фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти, загальної середньої освіти з пансіоном у структурі.
Практичні психологи обговорили вимоги до фахівця, який працює з дітьми, звернули увагу на те, що для надання психосоціальної підтримки педагогам та розширення їх ресурсів важливо розуміти психологічні потреби педагогічних працівників під час воєнного стану, оскільки вони зіштовхуються зі значними емоційними, соціальними та професійними викликами.
Учасники зустрічі проаналізували когнітивні фільтри, що впливають на сприйняття інформації про навколишній світ, інтерпретацію подій, виникнення автоматичних думок і можливе спотворення реальності, формування упередження чи помилкових висновків.
Спеціалісти опрацювали техніку «Власні окуляри», що допомагає усвідомити, як спосіб мислення, переконання чи емоції впливають на сприйняття людиною подій, інших людей, та ресурсну техніку «Мій ідеальний сон», що працює через образно-чуттєву складову особистості та допомагає активувати добру пам’ять про спокійний сон та екологічну трансформацію переконань стосовно сну.
Практичні психологи отримали практичні поради щодо ефективної підтримки педагогічних працівників у їх роботі з дітьми.