Методичний порадник для методистів, які опікуються викладанням хімії в методичних кабінетах міст, районів, ОТГ
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2018 рік, 18 квітня на базі Сумського ОІППО відбувся методичний порадник з теми «Планування роботи районного(міського) методичного об’єднання вчителів хімії. Організація самоосвітньої діяльності вчителів» для методистів, які опікуються хімією в методичних кабінетах міст, районів, ОТГ.
Мета заходу – надати методичну допомогу новопризначеним керівникам методичних об’єднань, які опікуються предметом «хімія», щодо складання та реалізації плану їх методичної діяльності.
Програмою заходу було передбачено розгляд чотирьох питань: напрями методичної роботи методиста; нові можливості післядипломної освіти; організація самоосвітньої діяльності; матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення кабінетів природничо-математичного напряму.
З питанням щодо планування роботи методичного об’єднання вчителів хімії міста, району, ОТГ виступила Метейко А.В., методист з хімії Сумського ОІППО. Вона розглянула обов’язкові напрями роботи методиста (управлінська, організаційно-методична, інформаційно-просвітницька, експертно-діагностична, експериментально-дослідницька діяльності) та їх змістовне наповнення. Під час групової діяльності, за участі методистів, було з’ясовано особливості організації методичного об’єднання в містах, районах, ОТГ; найбільш актуальні форми роботи та специфіку їх проведення. Також методисти склали план-сітку обласних та районних заходів, яка надасть їм можливість правильно спланувати та ефективно контролювати роботу методичного об’єднання.
Логічним продовженням першого питання став виступ Панченко С.М., проректора з науково педагогічної та навчальної роботи, к.психол.н., доцента, яка донесла інформацію щодо нових можливостей післядипломної освіти педагогів Нової української школи і сучасних форм підвищення кваліфікації вчителів, які пропонує Сумський ОІППО. Підсумовуючи виступ, кожен учасник зміг зробити висновок про важливість побудови правильної траєкторії підвищення кваліфікації, відповідно до нового Закону України «Про освіту», а також про необхідність обговорення цього питання з учителями на методичних об’єднаннях.
Питання, яке розкрила Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО, к.пед.н., стосувалося безпосередньо правильної, доцільної, ефективної організації самоосвітньої діяльності педагогів-предметників з боку методистів методичних кабінетів міст, районів, ОТГ. Учасники методичного порадника зрозуміли, яким чином необхідно залучати вчителів до різних форм роботи методичного об’єднання, з метою їх саморозвитку і самореалізації в рамках теми самоосвіти.
Останнім питанням, яке розглядалося під час порадника, було матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення кабінетів природничо-математичного напряму, під час якого Метейко А.В. довела до відома методистів основні вимоги до організації шкільного кабінету хімії та порівняла їх з кабінетами фізики, біології, географії й математики.
За підсумками роботи методичного порадника було надано методичні рекомендації та презентаційні матеріали (Метейко А.В.(1,2), Панченко С.М., Коростіль Л.А.) методистам, які опікується предметом «хімія».