«Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка»
У КЗ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» 3 грудня 2014 року кафедра педагогіки та інноваційних технологій, за участі кафедри психології, провела засідання Міжнародної науково-практичної конференції «Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка», яка об’єднала науковців України (Бердянськ, Вінниця, Глухів, Дніпропетровськ, Донецьк, Житомир, Запоріжжя, Ізмаїл, Київ, Кіровоград, Кривий Ріг, Луганськ, Луцьк, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернівці), Замбії, Зімбабве, Казахстану, Молдови, Німеччини, Польщі, Росії, Узбекистану, Японії).
Партнерами Сумського ОІППО в організації конференції стали: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти (Київ, Україна), Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України (Київ, Україна), Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (Суми, Україна), Класичний приватний університет (Запоріжжя, Україна), Гданська Вища Гуманітарна Школа (Гданськ, Польща), Казахський національний університет імені аль-Фарабі (Алмати, Казахстан), Узбецький науково-дослідний інститут педагогічних наук імені Т. Н. Кари Ніязі (Ташкент, Узбекистан).
Із вітальним словом до учасників конференції звернувся в. о. ректора Сумського ОІППО, кандидат наук з державного управління, доцент І. А. Медведєв, який наголосив на філософській, психологічній і педагогічній складових конференції, охарактеризував формат і географію заходу.
На пленарному засіданні виголосили доповіді українські та казахські вчені, зокрема І. А. Медведєв розповів про інноваційні підходи до проблеми розвитку освітнього середовища; О. В. Листопад – про нову освітню парадигму і тенденції розвитку інклюзивної освіти; Д. В. Будянський – про культурологічні основи формування академічного красномовства як складової професійної компетентності викладача ВНЗ; В. М. Федорець – про розвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури та причини формування міокардіодистрофії у дітей; С. М. Панченко – про забезпечення якості освітньої діяльності у системі післядипломної педагогічної освіти шляхом здійснення внутрішнього аудиту; Д. В. Кудінов – про проблеми пропедевтичного навчання історії в роботах В. Я. Уланова; М. В. Жук – про концепцію LLL як фактор випереджальної та інноваційної освіти; С. І. Дегтярьов – про специфіку використання періодичної літератури при вивченні регіональної історії в ЗНЗ.
На особливу увагу заслуговує доповідь доктора педагогічних наук, завідувача кафедри загальної та етнічної педагогіки Казахського національного університету імені аль-Фарабі А. К. Минбаєвої, що була проведена у форматі телеконференції. Учена звернула увагу на методологічні засади інноваційного навчання.
На конференції обговорювали різноаспектні проблеми сучасної освіти: теоретичні та практичні основи розвитку інноваційних освітніх процесів (В. В. Борисов, Г. О. Боровик, В. В. Вознюк, О. В. Зосименко, М. Г. Іванчук, Л. О. Лісіна, М. В. Матковська, Л. І. Міщик, В. М. Приходько, І. С. Руснак, А. А. Сбруєва, Л. О. Сущенко, Н. Н. Чайченко, О.Г.Ярошенко), особливості інформаційно-комунікаційних технологій в освіті (Л.В.Зданевич, В.М. Кравченко, Л.В.Стрельченко), розвиток соціально-психологічного потенціалу особистості в умовах інноваційних змін в освіті (А. В. Вознюк, К. М. Пасько, А. П. Поплавська, В. Т. Тихомирова, М. Є. Троіцька, Л. М. Чеканська, Є. В. Яковенко-Глушенкова), ретроспективний погляд на інновації в навчально-виховному процесі та управлінні (В. П. Курок, О. О. Марчук, Л. О. Мільто, Н. Г. Осьмук, О. М. Рудь, С. О. Сьома), культурологічні, етнологічні та філософські засади освітніх інновацій (О. Є. Гордійчук, А. А. Кавун, С. В. Машкіна), управління освітою в сучасному світі (Л. О. Базиль, Л. М. Дибкова, В. Ф. Живодьор, В. Ю. Іванова, І. Є. Макаренко) тощо.
У контексті конференції було проведено два майстер-класи: «Використання технологій позитум-підходу при вирішенні психоемоційних проблем особистості» (ведучі: Л. Л. Гильова. О. О. Осюхіна); «Практикум «Ціль». Основи цілепокладання педагога в освіті» (ведуча: О. Л. Ткаченко).
Логічним завершенням конференції стало підведення підсумків, прийняття резолюції та слова подяки організаторів конференції в особі завідувача кафедри педагогіки та інноваційних технологій, кандидата педагогічних наук, доцента О. В. Зосименко на адресу учасників конференції.
Зазначимо, що конференція привернула увагу ЗМІ – 4 грудня, в ефірі «Слободи-ФМ» з розповіддю про конференцію виступили Світлана Панченко, Оксана Зосименко, Дмитро Кудінов, які виразили тверде переконання в тому, що конференція прославлятиме педагогічну науку та сприятиме новим відкриттям.