Державна підсумкова атестація у запитаннях та відповідях
В управлінні освіти і науки Сумської ОДА 3 квітня, під керівництвом Харламова Ю.І., начальника відділу загальної середньої освіти, позашкільної освіти та інтернат них закладів відбулась нарада для спеціалістів відділів (управлінь) освіти, що відповідають у районах та містах області за проведення державної підсумкової атестації у 2014 році.
Нарада проходила за участю спеціаліста управління освіти і науки облдержадміністрації Коломієць Л.М., проректора Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Удовиченко І.В., методистів-предметників (Свєтлової Т.В., Шерстюк Л.М., Голубенко Т.С., Третьякової О.В., Кодимського С.С., Коренєвої І.В., Коростіль Л.А., Карпуші В.М.).
Загальна частина включала інформацію про строки проведення, підготовку необхідної документально-нормативної бази, організацію та умови проведення державної підсумкової атестації цього року. Юрієм Івановичем були зроблені акценти на обов’язковому затвердженні та візуванні змін графіків проведення ДПА, атестаційних комісій; детальному доборі завдань із збірників, що мають гриф Міністерства освіти і науки та датовані 2014 роком тощо.
Друга частина, необхідна для учасників наради, містила доповіді методистів навчально-методичного центру післядипломної освіти Сумського ОІППО. Кожен предмет, з якого передбачена державна атестація, має свої особливості, умови проведення, часові норми, організаційні моменти. Методист математики Свєтлова Т.В. наголосила на виборі завдань різних рівнів складності для окремих профілів навчання. Шерстюк Л.М., методист української мови та літератури, вказала на збірники, за якими опрацьовуються завдання та закцентувала увагу на особливостях написання переказу. Голубенко Т.С., методист біології та основ здоров’я, пояснила присутнім особливості участі в ДПА переможців Міжнародних конкурсів та олімпіад. Методист історії та правознавства Третьякова О.В. – перерахувала авторські збірники з підготовки до ДПА та охарактеризувала проведення ДПА з таких предметів, як «Філософія» та «Людина і світ». Методист хімії Коростіль Л.А. наголосила на диференціації завдань для академічного та профільного рівнів навчання. Карпуша В.М., методист фізики та астрономії, закцентувала увагу на зміні часових норм написання завдань, а також доповіла про атестацію з астрономії – які матеріали та технічні засоби допускаються при виконанні завдань. Кодимський С.С., методист фізичної культури та основ безпеки життєдіяльності, нагадав про обов’язкове обстеження стану здоров’я дітей, що складають іспити з фізичної культури. Методист трудового навчання Коренєва І.В. наголосила на необхідній організації робочого місця учня, що складає ДПА з технологій.
Окрім того, учасники наради отримали інформацію про вільний доступ до розміщених електронних варіантів збірників з ДПА на сайті Міністерства освіти і науки України.
Присутні погодилися з тим, що такий формат – живого спілкування, коли можна отримати відповіді на всі запитання, є досить дієвим та актуальним.