Робимо сильних сильнішими: яким має бути заклад освіти, чутливий до психічного здоров’я
Одну з ключових ролей у тому, як буде організована система турботи про психічне здоров’я дітей та молоді, відіграє заклад освіти. Саме в закладі освіти дитина перебуває найбільше часу поза сім’єю, а тому освітяни можуть бути першими, хто помітить ті чи інші проблеми в сфері психічного здоров’я та зможуть надати належну інформацію, що допоможе батькам та дитині вчасно звернутись за фаховою допомогою.
Про те, якою має бути роль закладу освіти в турботі про психічне здоров’я дітей та підлітків, говорили практичні психологи, соціальні педагоги закладів освіти області, психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників у рамках обласного онлайн-семінару «Роль закладу освіти у збереженні психічного здоров’я здобувачів освіти». Семінар проведено 27 березня 2025 року навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Під час семінару, що проходив за модераторства Ірини МАРУХИНОЇ, завідувача центру, учасники визначили пріоритетні завдання у сфері охорони психічного здоров’я дітей та молоді, напрямки роботи закладів освіти, спеціалістів психологічної служби щодо збереження та зміцнення психічного здоров’я здобувачів освіти.
Досвідом впровадження проєкту «Коли світ на межі змін: школа, чутлива до психічного здоров’я», що реалізовувався в межах програми «Безпечне навчання в Україні» освітньою фундацією GoGlobal, з присутніми поділилася Людмила КОСЕНКО, практичний психолог, учитель біології Охтирської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 8 Охтирської міської ради.
Корисною для присутніх була інформація про поширені психічні порушення серед дітей та підлітків, зокрема тривожні розлади, депресивні стани, порушення поведінки, сну, якою поділилася Вікторія СУХАРЄВА, лікар-психіатр, психотерапевт (м. Суми).
Як зазначили учасники, реалізація програм турботи про психічне здоров’я дітей сприятиме ефективнішій співпраці між самими здобувачами освіти та педагогами, зменшенню проблемної поведінки окремих дітей, покращенню емоційного клімату в закладі освіти.