ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ БІБЛІОТЕКАРІВ – РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

golovnaВідповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2025 рік з 13.01.2025 року по 21.02.2025 року відбулися курси підвищення кваліфікації бібліотекарів закладів загальної середньої, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти. Куратор курсів, Лариса СЄРИХ, завідувачка, доцентка кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка, ознайомила фахівців з навчально-тематичним планом курсів підвищення кваліфікації, особливостями роботи в заочному форматі та практико-орієнтованим змістом курсової підготовки бібліотекарів.

На настановній сесії слухачі курсів відвідали відео-конференції «Питання національної безпеки України і громадянської ідентичності у сучасному освітньому процесі» (доповідач Володимир МАЗУРЕНКО, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО, кандидат технічних наук, доцент), на якій бібліотекари усвідомили роль і місце громадянина України в сучасному світі; «Медіаграмотність: як вистояти в інформаційному потоці» (доповідачка Тетяна ШЕВЧЕНКО, старша викладачка кафедри освітніх інформаційних технологій КЗ СОІППО), яка розкрила питання медіаграмотності й разом зі слухачами під час практичних занять були опрацьовані хмарні технології та додатки Google. Інноваційні технології як складову освітнього середовища сучасного закладу освіти бібліотекарі розглядали зі старшою викладачкою кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ СОІППО  Вікторією ПЕРЛИК. Працюючи з Ларисою СЄРИХ за темою «Стратегічне планування бібліотеки в умовах інформатизації суспільства», слухачі усвідомили роль стратегічного планування бібліотеки в умовах інформатизації суспільства; проаналізували поняття «Зміст та стратегії розвитку сучасної бібліотеки»; розробили схему формування бібліотечно-бібліографічних знань. Працюючи за темою «Освітні втрати та освітні розриви: сутність, причини та наслідки», бібліотекарі дізналися про зміст та відмінності термінів «Навчальні втрати» та «Навчальні розриви»; з’ясували шляхи подолання освітніх та навчальних втрат у закладі освіти, де працюють бібліотекарі. Бібліотекарі створювали постери й успішно продемонструвати власні здобутки та способи подолання навчальних втрат в чаті команди.

На екзаменаційній сесії, переглянувши відеолекцію «Зміст і специфіка здійснення психологічної підтримки та допомоги учасникам освітнього процесу у воєнний та повоєнний час» (доповідачка Наталія КУЛИК, старша викладачка кафедри психології КЗ СОІППО) бібліотекарі встановили причинно-наслідкові зв’язки агресивних проявів здобувачів освіти, зокрема у воєнний час.

Відвідування відеолекцій «Зміст та стратегії розвитку сучасної бібліотеки. Облік та зберігання фондів бібліотек у контексті закону «Про освіту», «Модель діяльності сучасної бібліотеки: інноваційні підходи», «Проєктна діяльність бібліотеки», дозволило  опанувати терміни й поняття теорії і методики бібліотечної та архівної справи, й виконати інтерактивні завдання у ході практичних занять. Бібліотекарі

  • розробляли план роботи бібліотеки закладу освіти згідно з сучасними вимогами;
  • створювали есе за темою «Імідж бібліотеки=імідж бібліотекаря»;
  • розробляли коротку структурну модель «Діяльність сучасної бібліотеки», в якій продемонстрували технології та інфраструктуру бібліотеки, поділ бібліотечного середовища на чотири простори: Простір навчання, Простір зустрічей, Простір натхнення і творчості, Простір подій; виклики та перспективи розвитку бібліотеки; шляхи адаптації її до цифрової ери; розвиток електронних бібліотек;
  • розробляли бібліотечні заняття за сучасними формами роботи зі здобувачами освіти, які доцільно використовувати на заняттях в умовах воєнного стану;
  • виконували проєкти: «Сучасна бібліотека в умовах інформатизації суспільства»; «Інтеграційні процеси в діяльності освітянських бібліотек», «Збережемо планету для нащадків», які в подальшому презентували в соціальній мережі Fb.

Серед інноваційних форм діяльності бібліотекаря слухачі курсів розробляли онлайн-ігри, онлайн-змагання, майстер-класи, віртуальні подорожі та екскурсії, вебквести, відео-уроки, дистанційні заняття в форматах Zoom, Viber, Telegram та інших, онлайн-фестивалі, онлайн-челенжі, відео-демонстрації, онлайн-зустрічі з психологами-консультантами; інформаційно-просвітницькі акції «Національний тиждень читання», «Бібліотека – простір натхнення та інновацій. «Ми читаємо та малюємо», мультимедійні презентаційні меседжі, інформаційні відеоролики, тематичні відеофільми, відеовиставки; фотопленери; корекційні заняття, тренінги тощо.

Цікавою й корисною була практична робота на онлайн-дошці Linoit. Слухачі курсів підвищення кваліфікації виконувати завдання, робили скріншоти з екрану власної онлайн-дошки Linoit, розміщували їх у чаті спільної команди, де відбувалася дискусія.

Проводячи конференцію з обміну досвідом, слухачі виконували спільну презентацію, в якій демонстрували власний досвід роботи й окреслювали перспективні напрями подальшої бібліотечної діяльності.

У підсумковому представленні результатів своєї роботи педагоги емоційно розповідали про свої напрацювання й знахідки, методичні розробки й поради, дякували викладачам курсів підвищення кваліфікації за змістовне проведення курсів, а також висловили щире сподівання на швидке повернення нашої країни до мирного життя.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO