ІХ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-МЕТОДИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА»
З метою обговорення актуальних питань розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та позашкільної освіти Комунальним закладом Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 06 лютого 2025 року було проведено ІХ Всеукраїнську науково-методичну практичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика».
Співорганізаторами конференції є Міністерство освіти і науки України, Департамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти», Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДВНЗ УМО НАПН України, Сумський педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Глухівський національний університет імені Олександра Довженка та інші.
З вітальним словом до учасників конференції звернувся ректор Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти доктор педагогічних наук, професор Юрій НІКІТІН, який наголосив на важливості перспективних завдань, які виконує обласний інститут у 2025 році та директор Інституту проблем виховання Національної Академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, академік Іван БЕХ, який зазначив, що результати конференції стануть рушійною силою на шляху до поліпшення якості національної освіти і науки України, мирного життя, безпеки, стабільності в нашій державі.
Модератором пленарного засідання була завідувачка кафедри теорії і методики змісту освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Лариса СЄРИХ, яка розкрила основні напрями роботи кафедри теорії і методики змісту освіти та питання ефективності розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів кафедри відповідно до подолання освітніх та навчальних втрат як механізму розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти.
Проректор з наукової роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Сергій ГРИЦАЙ, кандидат педагогічних наук, доцент розпочав доповіді на пленарному засіданні та охарактеризував організаційно-педагогічні умови функціонування та розвитку безпечної школи; закцентував увагу на створенні безпечного освітнього середовища, яке забезпечує якісне навчання здобувачів освіти у воєнний та повоєнний час.
З доповідями на пленарному засідання за розробленою програмою конференції виступили:
доцентка кафедри теорії і методики змісту освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Лідія КОРОСТІЛЬ, яка розкрила питання безпеки дітей у воєнний час засобами ізраїльських практик;
доцентка кафедри теорії і методики початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, кандидатка педагогічних наук, доцентка Валентина СОБКО, яка розкрила шляхи підготовки майбутніх учителів до моделювання сучасного уроку української мови в початковій школі;
доцентка кафедри теорії і методики змісту освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Світлана КОДА, яка розкрила теоретичні й практичні питання STEM-ОСВІТИ як ефективного засобу формування компетентностей здобувачів освіти;
доцентка кафедри математики, фізики та методики їх навчання Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка Інна ШИШЕНКО, докторка педагогічних наук, доцентка, яка охарактеризувала вектори формування безпечного освітнього середовища у підготовці майбутніх учителів математики засобами цифрових технологій;
директорка департаменту Online Studies громадської організації «Міжнародна наукова гільдія» (Ірландія, Харків) Вікторія ЧУРКІНА, кандидатка мистецтвознавства, яка на голосила на важливості розвитку соціальних і гуманітарних компетентностей засобами мистецтва;
доцент кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України Михайло ЖУК, кандидат філософських наук, доцент, який доповів про ефективність й випереджальнісь освіти 4.0, що забезпечує розвиток сучасних навичок для сучасних компетенцій здобувачів освіти.
Секційні засідання відбувалися за напрямами:
- Формування безпечного освітнього середовища
- Особистісно-професійна компетентність педагога дошкільної освіти
- Особистісно-професійна компетентність педагога початкової освіти
- Професійна компетентність педагога освітніх галузей «Природознавство» й «Фізична культура та здоров'я»
- Особистісно-професійна компетентність педагога мистецької та технологічної галузей освіти
- Особистісно-професійна компетентність педагогів природничо-математичних дисциплін у SТЕМ-освітньому просторі
- Професійна соціально-гуманітарна компетентність педагога
- Психологічна складова професійного зростання педагога
- Компетентність викладача професійної освіти
- Професійна компетентність педагога позашкільної освіти
У роботі конференції взяли участь:
завідувачі, методисти міських (районних) методичних кабінетів відділів (управлінь) освіти виконавчих комітетів міських (районних) рад, обласних територіальних громад, адміністрацій Сумської області; викладачі Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»; Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України; Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України; Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДВНЗ УМО НАПН України; Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка; Сумського державного університету; Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка; Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди університету та інші;
викладачі закладів фахової передвищої освіти Вищого комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединське педагогічне училище ім. А.С. Макаренка» Лебединської міської ради; Вищого комунального закладу Сумської обласної ради «Путивльський педагогічний коледж імені С. В. Руднєва», Відокремленого структурного підрозділу «Конотопський індустріально-педагогічний фаховий коледж» Сумського державного університету; Відокремленого структурного підрозділу «Охтирський фаховий коледж Сумського національного аграрного університету»; Відокремленого структурного підрозділу «Путивльський фаховий коледж Сумського національного аграрного університету»; Відокремленого структурного підрозділу «Сумський фаховий коледж Національного університету харчових технологій»; Сумського вищого училища мистецтв і культури імені Д.С. Бортнянського та інші;
методисти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та ЗНО Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;
директори (завідувачі) закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти Сумської, Харківської, Вінницької, Київської областей; методисти міських, районних центрів позашкільної освіти;
Заслужені вчителі України; учителі-методисти, викладачі-методисти, вихователі, вихователі-методисти, керівники гуртків-методисти, директори (завідувачі) заступники директорів, педагоги-організатори, практичні психологи, учителі, керівники гуртків закладів загальної середньої та позашкільної освіти Вінницької, Закарпатської, Київської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Черкаської областей.
Всеукраїнська науково-методична практична конференція «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика» вже дев’ятий рік поспіль успішно слугує освітньою платформою для обговорення нових проєктів, цікавих сучасних ідей.
За результатами проведеної конференції педагоги обмінялися власними інсайтами, практичними напрацюваннями, налагодили взаємозв’язки та підвищили професійну компетентність відповідно до сучасних трансформацій суспільства та формування й розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів.
Запрошуємо науково-педагогічну спільноту України й закордоння на Х Всеукраїнську науково-методичну практичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика», яка відбудеться у 2026 році, зичимо наукових пошуків і злетів, віримо у Перемогу!