ОБЛАСНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ОНЛАЙН-ВЕБІНАР «ОСВІТНІ ВТРАТИ ДІТЕЙ З ООП У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ»
Навчання дітей з ООП в умовах війни вимагає суттєвої адаптації та застосування багатостороннього підходу, який включає педагогічні, психологічні й соціальні аспекти. Військові дії загострили багато проблем в організації та реалізації освітнього процесу, зокрема доступність освіти, надання психологічної підтримки, а також забезпечення стабільного середовища для дітей, що є надзвичайно важливим для їхнього розвитку.
Відповідно до плану роботи науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 26 грудня 2024 року відбувся обласний науково-практичний вебінар «Освітні втрати дітей з ООП у період воєнного стану».
Захід відкрила завідуюча лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Любов ПРЯДКО, яка ознайомила учасників з планом роботи і зазначила, що сьогодні ми маємо можливість обговорити актуальні проблеми освітніх втрат дітей з ООП у період воєнного стану, адже постійні тривоги, обстріли та переїзди, значно ускладнюють освітній процес, особливо для дітей з ООП. Необхідність інноваційних підходів до навчання, підтримка педагогів і доступ до психологічної допомоги є важливими компонентами для зменшення освітніх втрат і забезпечення стабільного інклюзивного навчального середовища.
Завідуюча лабораторією Любов ПРЯДКО зазначила, що аналіз практичного досвіду засвідчує вагомість вчасної допомоги, підтримки і можливості навчання таких дітей в умовах кризових викликів, у результаті яких стає можливим подолання психоемоційних розладів у дітей, подолання обмежень і розширення меж корекційно-розвивального навчання та супроводу.
З огляду на це, на вебінарі було розглянуто основні питання, які цікавлять сучасну педагогічну спільноту.
Старший викладач кафедри психології, член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Муза БОРЦОВА висвітлила інформацію щодо дітей з ООП в умовах кризових викликів. Доповідач звернула особливу увагу на прояви стресу та дистресу, а також сучасні технології виходу із стресових ситуацій.
Завідувач лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Любов ПРЯДКО окреслила освітні виклики, освітні втрати і можливості дітей з ООП. Особливу увагу доповідач приділила розкриттю сучасних технології покращення мотивації, індивідуального та диференційованого підходів до надолуження та компенсації освітніх втрат дітей з ООП.
Директор КУ ІРЦ № 1 Сумської міської ради Юлія КРИКУНЕНКО ознайомила учасників вебінару з актуальними проблемами реалізації інклюзивної освіти у період воєнного стану у контексті освітніх втрат (з досвіду роботи інклюзивно-ресурсного центру м. Суми). Доповідач ознайомила присутніх із проєктом «Підтримай дитину в умовах війни» та показала позитивні сторони цієї діяльності.
Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ Сумський ОІППО Тетяна ЗОЛОТАРЬОВА, ознайомила присутніх з методикою подолання освітніх втрат із розв’язування задач засобами тематичного малювання у дітей з інтелектуальними труднощами». Цінністю виступу було розкриття прикладного значення тематичного малювання у вирішенні текстових задач.
Член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання КЗ Сумський ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Оксана КЛОЧКО висвітлила проблему відновлення ментального здоров’я учнів з ООП як засіб подолання освітніх втрат. Доповідач вдало поєднала поради для збереження ментального здоров’я педагогів, дітей з ООП та їх батьків.
Дуже приємно відзначити участь 115 осіб, які представили всі громади Сумської області та представників педагогічної спільноти Сумської міської громади. Серед них були представники спеціальних закладів та закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів.
Таким чином, на обласному вебінарі «Освітні втрати дітей з ООП у період воєнного стану» учасники мали змогу переконатися, що якісне навчання і підтримка дітей з ООП в умовах війни є можливими, але потребують колективних зусиль. Це завдання є не лише освітнім, але й суспільним викликом, який педагоги повинні вирішувати разом, щоб зберегти можливість навчатися, розвиватися і гідно жити, навіть, у надзвичайно складних умовах. Школа – це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.
Запис вебінару розміщено за посиланням: https://youtu.be/-f063j9kKMI