ПЕРШИЙ (ВІДБІРКОВИЙ) ЕТАП ПЕРШОГО ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2025». НОМІНАЦІЯ «ТЕХНОЛОГІЇ/ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ»
18 грудня 2024 року відбувся перший (відбірковий) етап першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Технології/Трудове навчання», у якому взяло участь 17 педагогів.
Конкурсний день розпочався інструктивно-настановною нарадою, що розпочала Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, професор, секретар оргкомітету, зазначивши важливість та значимість професійного зростання педагогів у контексті конкурсних випробувань.
З вітальними словами до конкурсантів звернувся (від команди журі: Марченка С.С., старшого викладача кафедри технологічної і професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, кандидата педагогічних наук, Шеденка О.М., учителя трудового навчання Берестівського ліцею Липоводолинської селищної ради – лауреата ІІ (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання»), – Усик Д.Б., доцент кафедри психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С Макаренка, кандидат психологічних наук, доцент, голова журі.
Секретар журі Коренева І.В., методист навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, нагадала учасникам про академічну доброчесність та дотримання учасниками умов проведення конкурсу.
Під час конкурсних випробувань учасники мали можливість продемонструвати свої практичні вміння у двох видах професійної діяльності, зокрема: у конкурсних випробуваннях «Дорожня карта творчого проєкту» та «Тестування».
Метою конкурсного випробування «Дорожня карта творчого проєкту» було виявлення вмінь конкурсантів організовувати проєктно-технологічну діяльність учнів. Педагоги продемонстрували уміння з розроблення дорожньої карти творчого проєкту (із зазначенням методичних підходів до його реалізації); дотримання структури проєкту; відповідності змісту діяльності учасників проєкту очікуваним результатам; доцільності використання технологій, методів, прийомів, засобів та форм роботи; оригінальності методичного супроводу проєкту; навчальної цінності, компетентнісного і виховного потенціалу проєкту; здатності реалізовувати в учнівському проєкті власну педагогічну ідею та методичні підходи.
Під час конкурсного випробування «Тестування», метою якого було визначення рівня професійної компетентності конкурсантів, учасники виявили знання з навчального предмета, методики й технології навчання «Технології/Трудове навчання».
Результати учасників, за підсумками конкурсних випробувань першого (відбіркового) етапу першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Технології/Трудове навчання», оприлюднено на сайті Сумського ОІППО. Перша п’ятірка конкурсантів у кожній номінації продовжить участь у подальших змаганнях, демонструючи власну професійну компетентність та педагогічну творчість.