ПЕРШИЙ (ВІДБІРКОВИЙ) ЕТАП ПЕРШОГО ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2025». НОМІНАЦІЯ «ІСТОРІЯ»
17 грудня 2024 року відбувся перший (відбірковий) етап першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Історія», у якому взяло участь 25 педагогів.
Конкурсний день розпочався інструктивно-настановною нарадою, що розпочала Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, професор, секретар оргкомітету, зазначивши важливість та значимість професійного зростання педагогів у контексті конкурсних випробувань.
З вітальними словами до конкурсантів звернулася (від команди журі: Біловол Л.В., практичного психолога Державного професійно-технічного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну»; Драновської С.В., завідувача кафедри соціально-гуманітарної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидата педагогічних наук, доцента, Жадана В.В., учителя історії Ліцею № 5 імені Р.К. Рапія Охтирської міської ради – лауреата ІІ (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» у номінації «Історія»), – Лобко Н.В., доцент кафедри історії Сумського державного університету, кандидат історичних наук, доцент, голова журі.
Секретар журі Третьякова О.В., методист навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, нагадала учасникам про академічну доброчесність та дотримання учасниками умов проведення конкурсу.
Під час конкурсних випробувань учасники мали можливість продемонструвати свої практичні вміння у двох видах професійної діяльності, зокрема: у конкурсних випробуваннях «Практична робота» та «Тестування».
Метою конкурсного випробування «Практична робота» було визначити рівень предметно-методичної компетентності конкурсантів. Педагоги демонстрували вміння визначати основні тенденції історичного періоду та місце в них окремих подій, зв’язок між історичними подіями і процесами, складові історичних процесів і подій; уміння відображати історичні події та процеси графічно / схематично; уміння аналізувати історичні джерела, виявляти помилки і неточності в описі та зображенні подій та явищ; уміння обирати доцільні методичні прийоми; обізнаність у прийомах вивчення історичних подій та явищ.
Під час конкурсного випробування «Тестування», метою якого було визначення рівня професійної компетентності конкурсантів, педагоги виконували тестові завдання, зміст яких був орієнтований на виявлення знань з педагогіки, психології, історії та методики навчання предмету «Історія».
Результати учасників, за підсумками конкурсних випробувань першого (відбіркового) етапу першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Історія», оприлюднено на сайті Сумського ОІППО. Перша п’ятірка конкурсантів у номінації «Історія» продовжить участь у подальших змаганнях, демонструючи власну професійну компетентність та педагогічну творчість.