ЗИМОВА СЕСІЯ ОБЛАСНОЇ «STEM-ШКОЛИ – 2024» «ГОТОВНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ»
STEM-освіта стрімко розвивається завдяки швидкому прогресу технологій, зміні вимог до ринку праці та зростанню уваги до інноваційного мислення. Сьогодні цей підхід стає основою освітніх реформ у багатьох країнах, оскільки інтегрує науку, технології, інженерію та математику в єдиний міждисциплінарний формат навчання.
Впровадження STEM-освіти вимагає від учителя нових підходів до навчання, інтеграції дисциплін і використання сучасних технологій. Успішний учитель STEM – це наставник, який допомагає дітям не лише здобувати знання, а й розвивати ключові компетентності.
Різноманітні аспекти готовності учителя до впровадження STEM-освіти було розглянуто на засіданні зимової сесії обласної «STEM-школи – 2024» «Готовність учителя до впровадження STEM-освіти: виклики та можливості», яка відбулася 10 грудня 2024 року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. У заході взяли участь більше 120 педагогів та керівників з області.
Модератор заходу Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти у КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, розпочав захід, наголосивши на запровадженні інноваційних STEM-технологій як запоруці формування ключовий компетентностей здобувачів освіти.
Робота зимової сесії обласної «STEM-школи – 2024» продовжилась виступами учасників заходу, зокрема, питання реалізації концепції НУШ інструментами STEM-освіти розкрила Тетяна ЗАСЄКІНА, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України.
Модератор заходу Світлана КОДА, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, зробила акцент на упровадженні STEM-технологій в освітній процес природничої та математичної освітніх галузей.
У практичній частині заходу Олександр КОРЕНЕВ, учитель математики, фізики, астрономії Недригайлівського ліцею Недригайлівської селищної ради презентував використання цифрових вимірювальних приладів на уроках природничої освітньої галузі
Питання STEM-освіти на уроках хімії та її вплив на майбутнє учнів розкрила Світлана СУШКОВА, учитель біології та хімії Стецьківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Сумської міської ради.
Євген РАДЬКО, учень 11 класу Стецьківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Сумської міської ради презентував проєкт «Вплив глобального потепління під час військових дій на вирощування зернових культур в Сумському регіоні».
Світлана СУШКОВА та її вихованець Євген РАДЬКО особистим прикладом показали, що можна досягти значних результатів у запровадженні STEM-технологій на уроках хімії, створювати наукові проєкти навіть у складних умовах, пов’язаних із війною.
Особливості формування ключових компетентностей засобами STEM-технологій у початковій школі розкрила Ірина ЯГУПА, учитель початкових класів Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 м. Суми.
Аліна ЩЕРБИНА, учитель фізики та математики Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11 презентувала використання інструментів STEM-освіти на уроках фізики.
Використання можливостей штучного інтелекту при реалізації STEM-технологій у мовно-літературній освітній галузі представила Наталія СОЛАРЬОВА, сертифікований учитель української мови та літератури Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27.
У ході роботи зимової сесії відбулося обговорення значимості STEM-освіти яка зараз не лише тренд, а й необхідність у світі, який динамічно змінюється. Її розвиток відкриває величезні можливості для учнів, учителів і суспільства загалом.
Сергій ГРИЦАЙ підбив підсумки роботи зимової сесії обласної «STEM-школи – 2024» та надав рекомендації щодо розвитку STEM у закладах освіти області.
Запрошуємо до співпраці!