ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ СУМЩИНИ ДО ПОДАЛЬШОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТЯНСЬКОЇ РЕФОРМИ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА»
У Комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти протягом листопада 2024 року на виконання наказу Департаменту освіти і науки Сумської ОДА від 24 жовтня 2024 р. № 525-ОД «Про підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників Сумської області, які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти у другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання) за кошти освітньої субвенції з державного бюджету у 2024 році» продовжуються курси підвищення кваліфікації керівників та педагогів 9 освітніх галузей Сумської області. Навчання проводять обласні координатори, регіональні тренери, тренери-педагоги.
Для керівних кадрів (директорів, заступників директорів закладів з агальної середньої освіти), педагогів, які впроваджують Державний стандарт базової середньої освіти у другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання) (7-х класів) у 2024/2025 н.р. та педагогів 8-х класів пілотних шкіл з мовно-літературної (українська мова та література, зарубіжна література), мовно-літературної (іншомовної), громадянської та історичної, природничої, соціальної та здоров’язбережувальної, математичної, інформатичної, мистецької, технологічної освітніх галузей та фізичної культури курси розраховані на 30 годин та проходять за заочною формою навчання на платформі Microsoft Teams.
Для ефективного проведення занять на курсах підвищення кваліфікації щодо реалізації Державного стандарту базової середньої освіти до роботи з педагогами відповідних освітніх галузей були залучені координатори Всеукраїнського пілотного проєкту «Розробка та впровадження навчально-методичного забезпечення базової середньої освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту», автори модельних навчальних програм, тренери з інших областей України, педагоги-практики пілотних шкіл Сумської області.
Станом на 01 грудня 2024 року за спеціальними освітніми програмами підготовлені 191 тренер-педагог Сумської області. пройшли навчання 277 директорів та заступників директорів ЗЗСО, 1918 учителів 7-х класів закладів загальної середньої освіти, 5 педагогів 8-х класів пілотних шкіл.
Освітні програми курсів підвищення кваліфікації охопили ключові питання, які постають перед освітянами Нової української школи: «Особливості викладання предметів / інтегрованих курсів освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти у 7 класі»; «Сучасні технології організації педагогічної діяльності при реалізації Державного стандарту базової середньої освіти»; «Оцінювання навчальних досягнень учнів з інтегрованих курсів / предметів освітньої галузі». Під час навчання слухачі курсів набувають професійно-педагогічних, соціально-громадянських, мовно-комунікативних, загальнокультурних, психологічно-фасилітативних, підприємницьких, інформаційно-цифрових компетентностей.
Основними досягнутими результатами педагогів стали:
- знання нормативно-правового забезпечення організації освітнього процесу: концептуальних засад, ключових нововведень, компетентнісного потенціалу Нової української школи, Державного стандарту базової середньої освіти та оновленої типової освітньої програми у другому циклі базової середньої освіти;
- усвідомлення акцентів в організації освітнього процесу: навчальних розривів та втрат при вивченні навчальних предметів /інтегрованих курсів освітньої галузі; розбудови безпечного освітнього середовища;
- оволодіння технологіями оцінювання навчальних досягнень і наскрізних умінь учнівства при вивченні навчальних предметів/інтегрованих курсів освітньої галузі з урахуванням психологічної характеристики та особливостей мотивації учнівства 7-9 класів;
- уміння проєктувати навчальну діяльність відповідно до принципів універсального дизайну в умовах змішаного навчання для набуття здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, формування наскрізних умінь;
- розуміння принципів конструювання навчальних програм / календарно-тематичних планів з навчальних предметів/інтегрованих курсів освітньої галузі на основі модельних навчальних програм;
Керівники та педагоги закладів освіти схвально відгукуються про курси: висловлюють свою задоволеність майстерністю тренерів, новітніми підходами у вивченні інтегрованих курсів та окремих предметів; змістовим висвітленням актуальних питань освітніх та модельних програм, особливостей оцінювання, подолання освітніх втрат, розбудови безпечного освітнього середовища; відмічають високий рівень організації курсів у заочній формі.