ВИХОВАННЯ ТА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ: КОМПЕТЕНТНОСТІ, ВЗАЄМОДІЯ, ПАРТНЕРТСВО
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2024 рік з 02.12.2024 року по 04.12.2023 року відбулися курси підвищення кваліфікації педагогів-дослідників, які проводять науково-дослідну роботу за інноваційним регіональним проєктом «Теорія і методика взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні дітей та учнівської молоді». Куратор курсів, Лариса Сєрих, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, ознайомила педагогів з навчально-тематичним планом курсів підвищення кваліфікації, особливостями роботи в заочному форматі та практико-орієнтованим змістом курсової підготовки.
Для реалізації мети дослідження – розробити, випробувати ефективність і практично впровадити багатовекторну модель взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти, яка забезпечить самореалізацію творчих якостей учнів, на навчальній сесії слухачі курсів відвідали відео-лекцію «Наукові детермінанти концепції «Нова українська школа». Державний стандарт освітньої галузі «Мистецтво»: Компетентнісний підхід: Педагогіка партнерства», що дозволило колегіально, у груповій взаємодії, усвідомити способи реалізації в освітньо-виховній діяльності дітей та учнівської молоді основи компетентнісного підходу та педагогіки партнерства.
Аналізуючи науково-методологічні засади взаємодії ЗЗСО та ЗПО в естетичному вихованні здобувачів освіти та наочно вибудовуючи власні інсайти на інтерактивній дошці Whiteboard, педагоги усвідомили сутність і зміст дефініцій «Взаємодія» закладів освіти та «Естетичне виховання» здобувачів освіти ЗЗСО та ЗПО.
Під час практичних занять слухачі розробляли механізми реалізації взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні дітей та учнівської молоді. Обирали з механізмів ефективного управління (стратегії локальних змін та стратегії модульних змін, які дозволяють проводиться роботу з упровадження експериментальних, апробації авторських програм, модернізації освітнього процесу; моніторинг); з психологічних механізмів (інтеріоризація, екстеріоризація, самоактуалізація, самореалізація, переконування, навіювання, наслідування та інші); з педагогічних механізмів (інтерактивні технології: діалогічні форми: фасилітована дискусія, метод проєктів, метод інтервізії; івент-технології: квести, журфікси, сторітеллінг, флешмоб, майстер-клас та інші) найбільш вдалі механізми, що забезпечують естетичне виховання підлітків.
Найбільш цікавими і корисними були розроблені онлайн-ігри, майстер-класи, фото-пленери, віртуальні подорожі та екскурсії, вебквести, онлайн-фестивалі, онлайн-челенжі, відео-демонстрації, онлайн-зустрічі з психологами-консультантами в форматі (Zoom, Viber, Telegram та інших); художні майстерні, мультимедійні презентаційні меседжі, інформаційно-навчальні відеоролики, тематичні відеофільми, тематичні відео виставки; відеоблоги, фотопленери; корекційні заняття та тренінги; художні майстерні. Слухачі успішно впоралися із завданнями, які передбачали можливість асинхронного навчання в закладах освіти, створюючи власні інтерактивні завдання і продемонструючи власні здобутки в чаті команди.
У підсумковому представленні результатів своєї роботи педагоги емоційно розповідали про свої напрацювання й знахідки, методичні розробки й поради, дякували за якісне й змістовне проведення курсів, а також висловили щире сподівання на швидке відновлення України та повернення до Мирного життя.