ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ З ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРАКТИЧНІЙ ПСИХОЛОГІЇ» НА ТЕМУ «КРЕАТИВНІСТЬ ТА ОСНОВНІ ПРАКТИКИ ПОКРАЩЕННЯ РЕСУРСНОГО СТАНУ. МАЙНДФУЛНЕС – ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗМЕНШЕННЯ СТРЕСУ»
Відповідно до акредитаційних вимог НАЗЯВО та з метою забезпечення набуття здобувачами вищої освіти соціальних навичок (soft skills) упродовж періоду навчання, 17 листопада 2024 року для студентів другого курсу денної форми навчання спеціальності 053 Психологія, в рамках вивчення освітнього компоненту «Інноваційні технології в практичній психології», була проведена гостьова лекція на тему «Креативність та основні практики покращення ресурсного стану. Майндфулнес – як інструмент зменшення стресу».
Запрошені лектори: Тимошенко Олена – докторка економічних наук, професорка, засновниця освітньої платформи «4PEOPLE», ГО «АСтРО». Пройшла навчання по глибинній психології в Асоціації глибинної психології «Теурунг», сертифікований тренер практик Майндфулнес «Майндфулнес – як інструмент зменшення стресу». Олександр Полянчук – сертифікований тренер практик усвідомленості за програмами Майндфуленс University of Oxford Mindfulness Center, Великобританія, Mindful Academy Solterreno, Іспанія, керівник проєкту Alex Polin Mindfulness, Керівник компанії Alex Polin Executive Search.
Лекцію було організовано Аллою Вікторівною Вознюк, гарантом освітньо-професійної програми «Практична психологія», завідувачем кафедри психології КЗ СОІППО, доктором психологічних наук, професором. Також до лекції долучилися: Олена Іванівна Василевська, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології КЗ СОІППО; Світлана Василівна Гальцова, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології КЗ СОІППО; Наталія Андріївна Кулик, старший викладач кафедри психології КЗ СОІППО; студенти другого курсу заочної форми навчання спеціальності 053 Психологія.
Основна мета проведення лекційного заняття: розширити знання щодо поняття креативність та його вплив на розвиток стресостійкості; ознайомити з поняттям «стрес», «ресурсний стан особистості», «майндфуленс»; оволодіти сучасними техніками підтримки ресурсного стану особистості.
На початку заняття Олена Тимошенко розкрила сутність поняття «креативність» та її специфіку, проаналізувала основні інструменти підтримки ресурсного стану особистості. Провела групову дискусію зі студентами з таких питань: чи пливає генетика на генерування креативних ідей? як креативність впливає на професійну кар’єру? В ході заняття Олена Тимошенко проводила серію діагностичних вправ на визначення рівня креативності та креативного мислення; провела вправу синквейн (для розвитку креативності).
Окремо лекторкою було охарактеризовано систему сучасних інструментів для підтримки ресурсного стану особистості такі, як: ресурс творчості; ресурс добрих справ; ресурс української ментальності; ресурс цілісності; ресурс медитації; ресурс радості та дива.
Під час проведення заняття Олександр Полянчук більш детально розкрив специфіку майндфулнеса як одного з ресурсу для зменшення стресу; провів з учасниками заняття вправу «Сканування тіла».
Фідбек від студентів:
Гончар Алла «Дякую за змістовну та надихаючу лекцію. Глибокі знання та багатий практичний досвід лекторів зробили кожен аспект теми цікавим та корисним для нашого професійного розвитку».
Мартиненко Алла «Дуже дякую за організацію такої зустрічі! Також за надання корисних напрацювань, які можна реалізувати використовувати у практичній діяльності. Дуже вдячна за нові знання та натхнення».
Сороченко Вадим «Велика вдячність за проведену зустріч, яка допомогла розширити знання і набути практичного досвіду».
Шевченко Ольга «Дякую за досвід поліпшення ментального здоров'я та приклади. Вдячність ментору та організаторам за зустріч».
Великодний Олександр «Дякую за організацію зустрічі та набуття нових знань».