ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР (ОНЛАЙН) ІЗ ХІМІЇ
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2024 рік, 12 листопада відбувся (онлайн) обласний науково-методичний семінар «Використання елементів технології проблемного навчання у процесі вивчення хімії» для вчителів хімії закладів загальної середньої освіти Сумської області, участь у якому взяли 46 педагогів.
Захід відбувся за модераторства Метейко А.В., методиста з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, яка наголосила на актуальності використання елементів технології проблемного навчання у процесі вивчення хімії та розглянула питання щодо можливостей участі здобувачів освіти у хімічних змаганнях (конкурсах, дебатах, турнірах), що сприяють формуванню в учнів пізнавального інтересу до навчального предмету через завдання/запитання проблемного змісту.
Під час заходу Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО, к.пед.н., доцент, розкрила базові питання проблемного навчання та основні зміни щодо нього в ХХІ столітті; звернула увагу учасників на Державний стандарт базової середньої освіти та критерії оцінювання здобувачів освіти, де прописано послідовність розвитку у здобувачів освіти складових компетентності вирішення проблем і вимоги щодо оцінювання їх сформованості; навела приклади елементів технології проблемного навчання, закладені у змісті сучасних підручників «Хімія, 7 клас».
Гиря О.О., доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Сумського ОІППО, к.пед.н., доцент, поділився з учасниками семінару власним досвідом реалізації стратегій проблемного навчання на уроках хімії; звернув увагу на типи проблемних ситуацій та навів приклади таких, що мають ефекти здивування, утруднення, невідповідності, протиріччя, вибору, міжпредметних проблем; продемонстрував приклад розробленої до уроку ментальної карти з теми «Алканоли» та картки із системою пізнавальних завдань до неї.
По завершенню обласного науково-методичного семінару учасникам заходу надано методичні рекомендації.