ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК УМОВА ВІДНОВЛЕННЯ ПІСЛЯ ТРАВМИ
Обговоренню ролі спеціалістів психологічної служби в розбудові психологічно безпечного освітнього середовища в умовах війни було присвячено онлайн-семінар, проведений 24 жовтня 2024 року навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. У його роботі взяли участь практичні психологи, соціальні педагоги закладів освіти, психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Ірина МАРУХИНА, завідувач центру, акцентувала увагу присутніх на ролі психологічно безпечного освітнього середовища у становленні особистості, факторах, що впливають на психологічну безпеку освітнього середовища в умовах війни, основних завданнях та напрямках діяльності спеціалістів служби з учасниками освітнього процесу.
Олена ШЕВЧЕНКО, соціальний педагог Садівського ліцею Садівської сільської ради, поділилася досвідом роботи щодо запровадження моделі «Школи, чутливої до психічного здоров’я». Важливість упровадження цієї моделі обумовлена тим, що воєнні дії заважають утриманню високої розумової активності в здобувачів освіти, негативно впливають на їх навчальну мотивацію, відчуття захищеності та комфортності в освітньому середовищі.
Воєнні дії суттєво впливають і на психологічний стан дітей та підлітків, у міжособистісній взаємодії яких почастішали конфлікти та непорозуміння. За цих умов важливою є сформованість у дітей та педагогів навичок ненасильницького спілкування. Досвідом впровадження технології ненасильницького спілкування з присутніми поділилася Наталія ЗУБКО, практичний психолог Роменського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 6 Роменської міської ради.
Важливою умовою психологічної безпеки закладу освіти є емоційна стабільність педагогів. Досвід роботи з означеного питання учасникам онлайн-семінару презентувала Тетяна ПОЛЯТИКІНА, практичний психолог Баницького навчально-виховного комплексу: дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Глухівської міської ради.
Проблему психологічної безпеки освітнього простору в умовах війни загострює й перехід на дистанційне навчання. Про те, як подолати або попередити прояви психологічного насильства, кібербулінгу, масових маніпулятивних впливів, порушення соціальних зв’язків в умовах дистаційного навчання з присутніми поділилася Віта КАБЛЮК, практичний психолог/соціальний педагог Старосільського ліцею Нижньосироватьської сільської ради.
Переглянути запис онлайн-семінару можна за посиланням:
- частина І – https://youtu.be/hTEto4S74s8
- частина ІІ – https://youtu.be/cXtuPcO-KKc