ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ З ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ «ПСИХОДІАГНОСТИКА» НА ТЕМУ «ЗМІСТ ПСИХОДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ЗАКЛАДУ СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ»
Відповідно до акредитаційних вимог НАЗЯВО та з метою ознайомлення зі специфікою роботи практичного психолога у сфері сімейного консультування, 26 травня 2024 року для студентів першого курсу денної форми навчання спеціальності 053 Психологія, в рамках вивчення освітнього компоненту «Психодіагностика», Євгенія Дудецька, як стейкголдер, провела гостьову лекцію на тему «Зміст психодіагностичної діяльності практичного психолога закладу середньої загальної освіти».
Євгеня Дудецька, працює практичним психологом Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3; випускниця другого (магістерського) рівня за спеціальністю 053 Психологія КЗ СОІППО; психолог-консультант в методі Позитивної психотерапії.
Лекцію було організовано Ларисою Миколаївною Чеканською, кандидатом психологічних наук, доцентом, доцентом кафедри психології КЗ СОІППО. На лекцію було запрошено Аллу Вознюк, гаранта освітньо-професійної програми «Практична психологія», завідувача кафедри психології КЗ СОІППО, доктора психологічних наук, професора; Світлану Гальцову, кандидата психологічних наук, доцента, доцента кафедри психології КЗ СОІППО; Олену Василевську, кандидата психологічних наук, доцента, доцента кафедри психології КЗ СОІППО. Також до лекції долучилася стейкголдер ОПП «Практична психологія» Юлія Панченко, практичний психолог Центру психологічного консультування та травматерапії «Відкриті двері» (Open Doors) (м. Київ), Член Асоціації психологічного консультування та травматерапії (Association of Psychological Counseling & Traumatherapy).
Основна мета проведення лекційного заняття: розширити знання щодо особливостей змісту психодіагностичної діяльності та принципів побудови та організації психодіагностичної діяльності шкільного практичного психолога закладу середньої загальної освіти; оволодіти навичками проведення психодіагностичної процедури.
Під час проведення заняття лекторка зосередила увагу на теоретичних питаннях дисципліни, зокрема, було обґрунтовано зміст основних понять теми, проаналізовано специфіку психодіагностики в закладі освіти, детально охарактеризовано особливості діагностичної роботи працівників психологічної служби із здобувачами освіти: початкова школа, основна школа, старша школи, а також розкрито особливості діагностичної роботи працівників психологічної служби з педагогічними працівниками.
Проведено зі студентами рефлексивну вправу «Яка ти скринька?», яка допомогла усвідомленню вланого психоемоційного стану та установленню контакту з собою та допогла саморегулюватись. Лекція супроводжувалася презентаційним матеріалом. В кінці лекції було запропоновано рекомендований список літературних джерел для більш ґрунтовного ознайомлення та розуміння питань теми лекції.
У ході заняття Євгенія Дудецька наводила приклади з власної практичної діяльності, залучала студентів до активного обговорення питань теми лекції. Студенти залишилися дуже задоволені такою плідною співпрацею з професіоналом своєї справи, яка не залишила поза увагою жодного питання, яке звучало під час лекції від магістрантів.