Завдання діяльності у новому навчальному році обговорили спеціалісти психологічної служби системи освіти області
Які пріоритети стоять перед практичними психологами та соціальними педагогами закладів освіти в новому навчальному році? Як організувати роботу, щоб забезпечити ефективну психологічну підтримку та соціально-педагогічний патронаж усіх учасників освітнього процесу? Ці та інші питання обговорено під час онлайн-наради спеціалістів психологічної служби, що відбулася 27 серпня 2024 року.
Відкриваючи нараду, Ірина МАРУХИНА, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, зауважила, що російська агресія зробила освітній процес особливим, і серед усього іншого призвела не тільки до освітніх, але й психологічних втрат, зокрема, зростання страху, тривожності та стурбованості, втрати мотивації до навчання, апатії, розгубленості та неуважності в усіх учасників освітнього процесу. За цих умов істотно зростає роль спеціалістів психологічної служби системи освіти. На кінець 2023/2024 навчального року в закладах освіти області працювали 473 практичних психологи та 216 соціальних педагогів, що становить відповідно 77,7% та 64% від нормативної потреби.
Обговорюючи виклики сьогодення, практичні психологи, соціальні педагоги були єдині в думці, що головний фокус уваги у новому навчальному році має бути зосереджено на збереженні ментального здоров’я, відновленні соціально-психологічного благополуччя учасників освітнього процесу. Досягненню цієї мети сприятиме вирішення таких завдань, як:
- Психосоціальна допомога учасникам освітнього процесу в період війни (розвиток резилієнтності, підтримка дітей ВПО, підтримка дітей військових).
- Протидія та запобігання булінгу, домашньому насильству.
- Психологічний супровід освітнього процесу в НУШ (сприяння адаптації учнів до навчання в НУШ під час адаптаційних періодів); допомога в подоланні освітніх втрат; психологічне забезпечення інклюзивної освіти та підтримка дітей з особливими освітніми потребами; створення комфортних умов для освітнього процесу).
- Запобігання формуванню суїцидальної поведінки у підлітків, молоді.
- Профілактика залучення здобувачів освіти до вживання психоактивних речовин, запобігання розвитку залежностей, протиправної поведінки.
- Психологічна підтримка педагогів у роботі з дітьми, які мають травмівний досвід (регіональний психологічний проєкт «Завжди поруч»).
- Психологічний супровід обласної програми «Молода генерація Сумщини».
Вирішення цих завдань сприятиме розвитку психологічної стійкості, збереженню ментального здоров’я учасників освітнього процесу на всіх рівнях освіти – від дошкільної до вищої.
Переглянути запис наради можна за посиланням:
Презентацію розміщено на сайті навчально-методичного центру психологічної служби:
http://nmcps.sumy.sch.in.ua/gallery_and_documents/metodichna_skarbnichka/prezentacii/