КУРСИ ЗА ВИБОРОМ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ «АРТ-ПРАКТИКИ ТА ЕСТЕТОТЕРАПІЯ ЗАСОБАМИ МИСТЕЦТВА»

golovnaЗавершуючи підвищення кваліфікації педагогів спеціальності «Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін» у 2023-2024 навчальному році, з 10 по 12 червня 2024 року відбулися курси підвищення кваліфікації вчителів, викладачів образотворчого, музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво», а також асистентів учителів, педагогів різних спеціальностей, слухачів, яких зацікавила тема «Арт-практики та естетотерапія засобами мистецтва».

Куратор курсів, Лариса СЄРИХ, завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент ознайомила фахівців з навчально-тематичним планом курсів підвищення кваліфікації, практико-орієнтованим змістом курсової підготовки педагогів та особливостями проходження курсів за вибором.

Під час підвищення кваліфікації слухачі курсів відвідали відео-лекції «Науково-педагогічні основи естетотерапії», «Естетотерапія мистецькими засобами – арт-терапія», «Наукові основи та практика казкотерапії», «Філософсько-педагогічні основи та практика лялькотерапії, музикотерапії, української фольклорної терапії, театрально-драматичної діяльності», «Фототерапія. Терапія кольором (ОМ)», «Види естетотерапії природними та ігровими засобами. Теорія і практика ігрової, пісочної терапії», «Хореотерапія, ритмопластика як засоби самовираження», під час яких отримали ґрунтовну теоретичну й методичну підготовку з обраної теми курсів.

Успішно виконуючи практичні завдання з казкотерапії, слухачі курсів складали дидактичні, релаксаційні та метафоричні казки: «Казка про те, як добро перемагає зло», «Казка про квітку білого латаття й чорного жука», «Казка про Зайченятка Петруся», «Про маленького Горобчика», «Порятунок друзів», «Дроби потрібні» та інші, що дозволило представили цікаві пости у соціальній мережі Fb, а також продемонструвати власні здобутки в чаті команди. Педагоги усвідомили й зможуть запропонувати учням альтернативні моделі поведінки та подолати: непослух, впертість, агресивну поведінку, наявність тривожних станів, заздрісність, егоїстичність, жадібність, стрес, порушення мовлення, невміння адекватно виражати свої емоції, сором’язливість, легковажність, неспокій та побоювання; закласти основу для регуляції емоцій в стресових ситуаціях та інше.

У ході практичних занять з музикотерапії та терапії кольором слухачі винаходили інтерактивні арт-терапевтичні вправи з кольорами: «Невидимка. Малювання свічкою», «Колаж», що дозволяє об'єднати учнів за допомогою відтінків того чи іншого кольору для спільного творчого процесу; «Кольоровий день», яка дозволяє налаштувати дітей на відповідний настрій; «Який сьогодні мій колір», що має на меті виявити емоційний стан дитини з допомогою кольору та за можливості скоригувати його; «Каракулі» – дослідження емоційних станів і переживань, зняття м’язового та психоемоційного напруження, саморозкриття; «Відчуй малюнок» – розвиток тактильної чутливості та здатності розрізняти тактильні образи, дотикового сприйняття; кольоромедитація «Фантазія» – підняття настрою та тонусу за допомогою кольорів; розвиток творчої уяви та фантазії, інші; арт-терапевтичні вправи з музики: «Моє емодзі», що уможливлює виявлення емоційного стану дитини на початку уроку з допомогою класичної музики; «Ритмохвилинка», що має на меті активізувати фізичну активність учнів на уроці, розвантажити психо-фізичний стан; «Угадай мене» – дозволяє розвантажити дітей з допомогою різних звукових записів, активізувати уяву; «Мелодія мого імені», під час якої відбувається робота із самоприйняттям та саморозумінням. Вправа «Театр повітряних кульок» дала змогу виявити розуміння того, що всі в світі мають свою роль, кожна роль важлива і кожна дитина унікальна; вчити товаришувати та сприймати недоліки інших; вправа «Дорога життя» була призначена для корекції життєвих установок особистості. 

Із безлічі корекційних ігрових вправ, які дозволяють долати певні недоліки, слухачі курсів обирали найкращі й спілкувалися в групах; програвали ігри «Моя емоційна скульптура», яка спряє зняттю емоційної напруги, виходу негативним емоціям та навчанню перетворювати їх на позитивні; «Поні», яка забезпечує розвиток мовного апарату та правильної вимови букв дитиною; «П’ять слів», що знімає психоемоційне напруження, створює й зберігає позитивні установки, розвиває фантазію, мислення, мовлення; «Зайці та слоники», що слугує для профілактики тривожності та страхів у дітей, підвищує їхню самооцінку тощо.

У підсумковому представленні результатів своєї діяльності педагоги розповідали про свої методичні напрацювання й знахідки, виконували тестові завдання, висловлювали щирі слова вдячності за змістовне й якісне проведення курсів та сподівання на відновлення мирного життя в Україні.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO