Використання методів інтерактивного навчання на уроках образотворчого мистецтва
Із 03 по 05 червня 2024 року відбулися курси підвищення кваліфікації педагогів за темою «Використання методів інтерактивного навчання на уроках образотворчого мистецтва». Під керівництвом куратора групи Лариси СЄРИХ, завідувача кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидата педагогічних наук, доцента, учителі образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво» підвищили власні знання, уміння, здатності щодо розуміння мети й завдань мистецької освітньої галузі як перспективної інноваційної галузі освіти в Україні.
Практичні заняття з опрацювання змісту навчального модулю «Наукові детермінанти концепції «Нова українська школа», дозволили учителям усвідомити теоретичні засади, принципи, підходи концепції «Нова українська школа»; мету базової середньої освіти, основні вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів мистецької освітньої галузі відповідно до державного стандарту базової середньої освіти; науково-методичні основи укладання модельних програм з мистецтва.
Виконання практичних завдань та спілкування в групах із навчальних модулів «Методи інтерактивного навчання: художні техніки як засіб розвитку творчих здібностей особистості» та «Формувальне оцінювання на уроках мистецтва» дозволили слухачам проаналізувати конкретні результати навчання учнів мистецької освітньої галузі: пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва; художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва; пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту; використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації та застосувати конкретні інноваційні й інтерактивні методики як для підвищення результатів навчальної діяльності учнів, так і для оцінювання їхньої творчої художньо-естетичної діяльності. Серед інноваційних методик, інструментів та вправ слухачами курсів було апробовано: інтерактивну дошку Whiteboard, на якій педагоги виконували колективну вправу «Домальовка»; інтернет платформи https://www.thinglink.com, на якій створювали інтерактивні плакати «Українське мистецтво – окраса й перлина світового мистецтва», https://www.canva.com; https://mycollages, на яких створювали колажі, буклети й постери за обраними темами уроків 5-7 класу; розробляли веб-квести для двох команд за обраними видами образотворчого мистецтва: «Живописці» й «Графіки» та інші вправи, які дозволили підвищити власні інтерактивні уміння.
За результатами курсів підвищення кваліфікації педагоги набули вмінь створювати, обробляти й поширювати мистецький медіатекст, де, зокрема, поєднано кілька видів медіа; самостійно застосовувати способи художньої комунікації відповідно до форми передавання інформації; конструювати та реалізовувати сучасні інтерактивні методи; електронні освітні ресурси, штучний Інтелект; оволоділи сучасними техніками комунікації, конструктивної співпраці на засадах взаємодії й партнерства.