У Сумській області відбувся основний етап третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти
На виконання наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 15.04.2024 № 154-ОД «Про проведення основного етапу третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти у 2024 році в Сумській області» із 22 квітня до 2 травня 2024 року в Сумській області було проведено моніторингове дослідження, завданням якого було визначити рівень сформованості читацької, математичної та природничо-наукової компетентностей учнівства, яке завершує здобуття початкової освіти.
До вибірки учасників моніторингу увійшли 10 закладів загальної середньої освіти: Алтинівський ліцей Кролевецької міської ради, Андріяшівський ліцей - заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, Герасимівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступеня Роменської міської ради Сумської області, Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Глухівської міської ради Сумської області, Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти № 5 Тростянецької міської ради, Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради, комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 29, м. Суми, Сумської області, комунальний заклад Березівської сільської ради «Шевченківський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад «Суничка», Конотопський ліцей № 13 Конотопської міської ради Сумської області, Роменська загальноосвітня школа I-III ступенів № 10 Роменської міської ради Сумської області.
Важливою складовою проведення дослідження було створення для учасників безпечних умов, тому закладами освіти було проведено дослідження у захисних спорудах цивільного захисту з дотриманням вимог чинного законодавства.
Процедуру проведення дослідження забезпечували відповідальні та старші інструктори із числа працівників Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, відділів (управлінь) освіти.
У моніторинговому дослідженні взяли участь 244 четвертокласники, що становить 90,4 % від запланованої загальної кількості, згідно з вибіркою (270 учнів).
Учні 4-х класів, у межах дослідження, виконували тестові завдання з читання, математики та природничо-наукових дисциплін («Я досліджую світ»), а також відповідали на запитання анкети. Учні певного класу виконували завдання лише з одного із зазначених вище навчальних предметів. Окрім цього, анкети заповнювали також учителі.
Моніторингове дослідження було проведено на високому організаційному рівні. Наступний етап проведення заплановано на 2026 рік.