ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ З ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ «ОСНОВИ СІМЕЙНОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ» НА ТЕМУ «СІМЕЙНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ ЯК НАДАННЯ ДОПОМОГИ КЛІЄНТАМ РІЗНИХ СОЦІАЛЬНИХ КАТЕГОРІЙ»
Відповідно до акредитаційних вимог НАЗЯВО та з метою ознайомлення зі специфікою роботи практичного психолога у сфері сімейного консультування, 27 квітня 2024 року для студентів першого курсу денної форми навчання спеціальності 053 Психологія, в рамках вивчення освітнього компоненту «Основи сімейного психологічного консультування», Марина Коваль, як стейкголдер, провела гостьову лекцію на тему «Сімейне консультування як надання допомоги клієнтам різних соціальних категорій».
Марина Коваль працює практичним психологом, спеціалізується на роботі з представниками ЛГБТ та інших вразливих груп населення; випускниця другого (магістерського) рівня за спеціальністю 053 Психологія КЗ СОІППО, дійсний член ГС «Національна психологічна асоціація», сертифікований консультант по роботі з ЛГБТ+ клієнтами; пройшла підвищення кваліфікації за програмою «Психіатрична пропедевтика», завершила навчання на курсі «Травмафокусована Терапія», який схвалено Професійною Лігою Травматерапевтів, продовжує навчання на травматерапевта та є студенткою програми «Травматерапія».
Лекцію було організовано Оленою Василевською, кандидатом психологічних наук, доцентом, доцентом кафедри психології КЗ СОІППО. На лекцію було запрошено Аллу Вознюк, гаранта освітньо-професійної програми «Практична психологія», завідувача кафедри психології КЗ СОІППО, доктора психологічних наук, професора. Також до лекції долучилася Лариса Чеканська, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології КЗ СОІППО; Юлія Панченко, стейкголдер ОПП «Практична психологія», практичний психолог Центру психологічного консультування та травматерапії «Відкриті двері» (Open Doors), м. Київ; Член Асоціації психологічного консультування та травматерапії (Association of Psychological Counseling & Traumatherapy); випускниця другого (магістерського) рівня за спеціальністю 053 Психологія КЗ СОІППО.
На лекції було розглянуто такі основні питання: індивідуально-психологічні особливості ЛГБТ+; основні запити в роботі психолога з ЛГБТ-клієнтами; специфіка роботи психолога дружнього до ЛГБТ+; принципи та правила консультативної роботи з ЛГБТ+ сім’ями.
Під час проведення заняття лекторка зосередила увагу на теоретичних питаннях дисципліни, зокрема, було обґрунтовано зміст основних понять теми: толерантність, ЛГБТ+, гендерна ідентичність, гомофобія, камін-аут, аутинг тощо. Проведено групову дискусію зі студентами про існуючі міфи проблеми гомосексуальності та детально розкрито феномен гомосексуальності. Лекторка у своєму виступі зазначила, що основні запити, з якими звертаються клієнти до психолога пов’язані як з їх орієнтацією (зовнішня гомофобія, внутрішня гомофобія, дослідження власної сексуальної орієнтації, пошук партнера/-ки, ЛГБ-шлюб та ЛГБ-батьківство тощо), так і з напряму не пов’язані з орієнтацією (досвід насилля, проблеми в парі ПТСР/кПТСР, депресія, тривожний розлад, МРО тощо). Окремим питанням було виокремлено та охарактеризовано систему діагностичних методик, за допомогою яких відбувається визначення рівня означеної проблеми у клієнтів. Розкрито специфіку та проблеми ЛГБ-батьківства. В ході заняття Марина Коваль наводила приклади з власної практичної діяльності, залучала студентів до ефективного діалогу обговорення щодо специфіки роботи психолога дружнього до ЛГБТ+, зокрема, чому однієї толерантності недостатньо для побудови ефективної консультативної взаємодії, особливо, з цією категорію клієнтів.