26 КВІТНЯ – ДЕНЬ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

chernob38 років тому, 26 квітня 1986 року, відбулась трагічна подія – аварія на Чорнобильській АЕС, яка негативно вплинула на Україну, оточуючий світ і країни Європи, на людську діяльність, пов’язану із атомною енергетикою.

Аварія на четвертому енергоблоці Чорнобильській АЕС, 26 квітня 1986 року, сколихнула ввесь світ і стала найбільш жахливою, за своїми наслідками, техногенною катастрофою ХХ століття.

Чорнобильська атомна електростанція є символом наймасштабнішої техногенної катастрофи в історії людства. Трагедія, спричинена вибухом на її четвертому енергоблоці, не має аналогів за обсягами забруднення природного середовища, негативного впливу на здоров’я та психіку людей, їхній побут і соціально-економічні умови життя.

Щоби запобігти подальшим викидам радіоактивних матеріалів, до кінця 1986 року четвертий реактор Чорнобильської АЕС був накритий спеціальним «саркофагом», збудованим руками сотень тисяч добровольців. Однак, пожежі та аварії, у 1991 р. і в 1996 р. на Чорнобильській АЕС, призвели до зупинення, спочатку, другого, а потім і першого реактора. У 2000 р. був зупинений останній, – 3 реактор, і Чорнобильська АЕС повністю припинила свою роботу.

Наслідки Чорнобильської катастрофи стали уроком для цивілізації, суворим попередженням щодо масштабу відповідальності за життя, здоров’я людей і екологічну безпеку планети.

Для всіх нас 26 квітня 1986 року є днем пам’яті про найбільшу техногенну катастрофу та вшанування героїзму персоналу ЧАЕС, пожежників, військовослужбовців, будівельників, учених, медиків, які брали участь у ліквідації наслідків аварії. Тому, Чорнобиль – не лише велика трагедія, а й символ безмежної мужності багатьох тисяч наших земляків.

З метою формування екологічної культури особистості, підвищення рівня їхньої свідомості, прищеплення в учнів дбайливого ставлення до природи, формування у школярів поглядів і способу життя знаходитися у гармонії
з природою, –  до Дня трагедії на Чорнобильській АЕС, Сумський ОІППО рекомендує провести у закладах загальної середньої освіти онлайн-заходи:

  • тематичні та виховні години: «Чорнобиль… 38 років потому», «Дзвони Чорнобиля», «Чорнобиль – попередження, набат. Його уроків людство не забуде», «Слава і шана ліквідаторам аварії на ЧАЕС!», «Екологічні наслідки Чорнобиля», «Чорнобильська катастрофа: причини та наслідки», «Чорнобиль – біль і трагедія українського народу», «Чорнобиль – дзвін пам’яті» тощо;
  • інформаційні години: «Аварія на ЧАЕС – причини та наслідки техногенної катастрофи», «Найбільша екологічна катастрофа сучасності», «Знаємо, пам’ятаємо»;
  • тематичні виставки художньої та історичної літератури, експозиції з архівних фото- і художніх матеріалів, що ілюструють події Чорнобильської трагедії, фотовиставки: «Мужність і біль Чорнобиля», «Мій біль – Чорнобиль», «Чорнобиль знову про себе нагадав…» тощо;
  • зустрічі учнів закладів загальної середньої освіти з учасниками ліквідації аварії на Чорнобильської АЕС;
  • виставки малюнків, плакатів, фоторепортажів, творчих робіт: «Чорнобиль – наш біль», «Над Чорнобилем лунає дзвін», «Тридцять восьма палає весна», «Екологічні аспекти Чорнобильської катастрофи», «Чорнобиль: минуле, сучасне, майбутнє», «Чорнобильська екологія», «Наша мрія – жити на чистій планеті!» тощо;
  • перегляд відеофільмів: «Чорнобиль – пам’ять України», «На Чорнобиль журавлі летіли», «За годину до вибуху», «Мужність і біль Чорнобиля» тощо.
  • поетичні години та літературні вечори: «Тема Чорнобиля у творчості українських поетів і письменників», «Чорнобиль у творчості Ліни Костенко (Дмитра Павличко, Анни Багряної, Миколи Сингаївського тощо), поеми Бориса Олійника «Сім», «Дорога на Чорнобиль»; поема Івана Драча «Чорнобильська мадонна», книги Євгена Гуцала «Діти Чорнобиля» і Любові Ковалевської «Чорнобильський щоденник», роман Володимира Яворівського «Марія з полином у кінці століття» тощо.

З метою формування в учнів екологічної компетентності: усвідомлення функцій природи в житті людини, знання екологічних законів; раціонального використання природних ресурсів; охорони і збереження довкілля, у рамках освітнього процесу важливо зосередити увагу на таких темах: «Вплив радіоактивного забруднення на флору та фауну», «Колообіг радіоактивних елементів у природі», «Вплив радіоактивного випромінювання на організм людини», «Радіація як фізичне явище: природа, закони дії», «Вплив радіації на екосистеми», «Сталий розвиток – стратегія людства у ХХІ столітті» тощо.

Під час підготовки до заходів Сумський ОІППО рекомендує використовувати інтернет-джерела:

Сьогодні, ми висловлюємо щирі слова подяки всім ліквідаторам страшної аварії, засвідчуючи їм свою шану за їхній героїзм і самовідданість, адже ціною власного життя та здоров’я, вони без вагань і роздумів, ліквідовували наслідки аварії на Чорнобильській АЕС.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO