ГОТУЄМО ВЧИТЕЛІВ ХІМІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
15-17 квітня 2024 року згідно з планом роботи КЗ СОІППО відбулися курси за вибором «Актуальні питання викладання хімії», за кураторства Коростіль Лідії Анатоліївни, доцента кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидата педагогічних наук, доцента.
Мета курсу – підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів хімії загальної середньої освіти щодо навчання хімії. Саме тому зміст курсу вміщував теоретичний і практичний контент.
Теоретична складова курсу була спрямована на опрацювання педагогами нових нормативних і програмових документів, навчального забезпечення щодо впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в 7 класі. У межах розширення та поглиблення методичної складової професійної компетентності вчителів були розглянуті наступні питання: діяльнісний підхід як сукупність технологій, методів, прийомів, засобів і способів навчання; модель уроку в форматах дистанційного та змішаного навчання; особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах Нової української школи.
Практична складова передбачала виконання завдань, спрямованих на осмислення теоретичного матеріалу. Учителі індивідуально складали навчальну програму за обраною модельною програмою; працювали з різноманітними інтерактивними симуляторами Phet та виконували за їх допомогою дослідження «Визначення рН рідин»; колективно працювали на інтерактивних дошках Padlet і Jambord.
Юлія Олександрівна Батура, учитель хімії Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 12 Сумської міської ради, познайомила вчителів з досвідом використання інтернет ресурсів Wordwall та Quizizz для проведення формувального оцінювання. Підсумком стала групова робота вчителів з моделювання уроків за новою програмою 7 класу з використанням інтерактивних ресурсів та їх презентація.
В анкеті зворотного зв’язку слухачі висловили подяку за зміст курсів підвищення кваліфікації. Наведемо приклад деяких висловлювань учителів:
«Зрозуміла різницю між модельною та навчальною програмою, а також між навчальною програмою та календарним плануванням»;
«Актуальною стала інформація щодо інструментів Phet та особливістю їх застосування»;
«Зрозуміла, що є критерії оцінювання до ПРО1, ПРО2, ПРО3. Їх не треба складати самому! Відчула полегшення)))»;
«Сподобалися застосунки Рhet, Wordwall, моделювання уроку. Дякую за корисні поради та приємне спілкування!»;
«Корисним було складання навчальної програми, застосунки Phet та Quizizz, блок про оцінювання учнів. Щиро дякую))))»;
«Створення практичної роботи, виконання практичних вправ на застосунку Рhet, моделювання уроків. Дякую за курси!».