ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ПОДОЛАТИ ВЛАСНІ СТРАХИ ТА СТАТИ СИЛЬНІШОЮ
Відчуття тривоги, страху і пригнічення під час таких невизначених часів як війна є невідворотними. Один із найкращих способів зменшити почуття тривоги та безнадійності – допомогти дітям знайти активні способи розвіяти свої страхи.
Сучасні стратегії подолання страху та тривожності у контексті розвитку емоційної стабільності дитини обговорили практичні психологи закладів дошкільної освіти та психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників під час онлайн-семінару, що проходив 19.03.2024. У заході, проведеному навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, узяли участь 44 особи.
За модераторства Лариси КОНДРАТЕНКО, методиста центру, учасники ознайомилися з класифікацією страхів дитини дошкільного віку, причинами їх виникнення та проявами в дитячій поведінці. Під час роботи в малих сесійних залах практичні психологи обмінялися досвідом надання психологічної підтримки дітям, які переживають страх та тривогу, напрацювали методи та прийоми корекції дитячих страхів та тривоги.
Власні напрацювання з питань корекції дитячих страхів та сприяння психологічній стабілізації дошкільників в ситуації війни, підвищення психологічної компетентності педагогів та батьків з означених питань представили практичні психологи закладів дошкільної освіти області: Ольга БАБЕНКО (Роменський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 «Фіалка»), Тетяна ЗЕЛЮКИНА (Глухівський заклад дошкільної освіти (центр розвитку дитини) «Світлячок»), Людмила КРАВЦОВА (Сумський дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) № 28 «Ювілейний»).
За результатами зустрічі будуть підготовлені ігри, вправи та техніки роботи з дітьми щодо подолання страхів та тривожності, сприяння психологічній стабілізації та зміцненню ресурсності дошкільнят.