ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ БІБЛІОТЕКАРІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ: РОЗВИТОК БІБЛІОТЕЧНО-БІБЛІОГРАФІЧНОЇ ГРАМОТНОСТІ ЧИТАЧІВ
16 березня 2024 року закінчилися курси підвищення кваліфікації бібліотекарів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, позашкільної освіти.
Куратор групи Лариса СЄРИХ (завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент) об’єднала навколо ідеї ефективного планування стратегії розвитку бібліотеки в умовах інформатизації суспільства найкращих педагогів інституту.
Усвідомити роль стратегічного планування, моделювання та розвитку ефективних напрямів роботи бібліотеки дозволив курс лекційних і практичних занять з теорії і методики бібліотечної та архівної справи, які проводила Лариса СЄРИХ (завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент).
Зміст і специфіку здійснення психологічної підтримки та допомоги учасникам освітнього процесу у воєнний та повоєнний час бібліотекарі опановували під час лекцій та практичних занять з Наталією КУЛИК (старшим викладачем кафедри психології КЗ СОІППО); питання медіаграмотності та можливості вистояти в інформаційному потоці слухачі розглядали разом із Іриною ПАВЛЕНКО (старшим викладачем кафедри освітніх інформаційних технологій КЗ СОІППО); інноваційні технології як складова освітнього середовища сучасного закладу освіти стали предметом обговорення під час практичних занять з Олексієм ГИРЕЮ (доцентом кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ СОІППО, кандидатом педагогічних наук, доцентом); питання безпеки України і громадянської ідентичності у сучасному освітньому процесі було висвітлено на заняттях Юрія П’ЯТАЧЕНКА (старшого викладача кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО).
Команда викладачів та бібліотекарів працювати злагоджено, натхненно й продуктивно; спілкувалися, виборювали власні оригінальні нестандартні ідеї, пропозиції, проєкти, які виходять за межі існуючих канонів і традиційних форм і відображають новий підхід до змісту і організації бібліотечного обслуговування, до технології управління бібліотекою; будували плани на подальше існування інноваційних бібліотек закладів освіти.
За результатами курсів підвищення кваліфікації бібліотекарі набули знань організовувати освітню бібліотечну діяльність на компетентнісних засадах; усвідомили необхідність урахування різних прав і можливостей для всіх учасників освітнього процесу; оволоділи сучасними техніками комунікації, конструктивної співпраці на засадах партнерства та паритетності.