Співпраця з педагогами – запорука ефективності психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу
У рамках психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу спеціалістів психологічної служби системи освіти включено в різні форми взаємодії з педагогами: групові та індивідуальні консультації за підсумками консиліуму; «круглі столи» за підсумками педагогічної супроводжуючої роботи в окремій паралелі; індивідуальні консультації за одиничними запитами. Як забезпечити ефективність цієї взаємодії, обговорили практичні психологи, соціальні педагоги під час чергової зустрічі у «Школі молодого спеціаліста психологічної служби».
Зустріч проведено 23 лютого 2024 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. До обговорення питання долучилися 136 практичних психологів, соціальних педагогів, стаж роботи яких на посаді становить до 3-х років.
За модераторства Ірини МАРУХИНОЇ, завідувач центру, учасники визначили фактори, що впливають на ефективність взаємодії з педагогами; проаналізували можливості та обмеження професійних позицій, які може займати спеціаліст у рамках взаємодії («Просвітитель», «Експерт», «Консультант»); визначили завдання роботи з педагогами.
Власним досвідом організації роботи з педагогами, змістовним наповненням напрямків діяльності із цією категорією учасників освітнього процесу з присутніми поділилася Лариса БІЛОВОЛ, практичний психолог ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва та дизайну».
Євгенія ДУДЕЦЬКА, практичний психолог Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 3 Сумської міської ради, презентувала досвід роботи з теми «Бінарний урок як різновид реалізації «години психолога». Запровадження такої форми співпраці з педагогами відкриває нові можливості для практичних психологів, соціальних педагогів у рамках психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу.
Лариса КОНДРАТЕНКО, методист центру, ознайомила присутніх з розвивальними програмами, розробленими практичними психологами закладів освіти області, спрямованими на розвиток командної взаємодії серед педагогів, попередження їх професійного вигорання, розвитку стресостійкості.