ЩОДЕННИК ДРУГОГО (ФІНАЛЬНОГО) ЕТАПУ ПЕРШОГО ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2024»: ДЕНЬ ТРЕТІЙ
07 лютого 2024 року – третій конкурсний день другого (фінального) етапу першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024», під час якого було реалізовано три різних конкурсних випробування, що дали можливість продемонструвати конкурсантам власні уміння організовувати процес навчання з урахуванням сучасних вимог до його організації.
Конкурсанти у номінації «Географія» змагалися у конкурсному випробуванні «Дослідження», під час якого демонстрували власні уміння проєктувати дослідницько-пошукову діяльність учнів. Фахове журі, у свою чергу, оцінювало: відповідність між проблемою і темою, метою, завданнями, очікуваними результатами дослідження; логічність визначення завдань, очікуваних результатів, структури дослідження; доцільність вибору методів і засобів; спрямованість на формування ключових і предметної компетентностей, цілісності знань, цінностей; практичну значущість для учнів очікуваних результатів дослідження.
У номінації «Фізика» було реалізовано конкурсне випробування «Фізичний експеримент», мета якого ‒ визначення рівня володіння конкурсантами методикою та технікою шкільного фізичного експерименту. Члени журі оцінювали: логічність, послідовність побудови завдань експерименту, чіткість інструкції для учнів щодо виконання експерименту; володіння технікою виконання експерименту, уміння використовувати обладнання, прилади, інструменти; правильність виконання завдань і висновків.
У номінаціях «Українська мова та література» й «Образотворче мистецтво» відбулося конкурсне випробування «Майстерка».
Учителі української мови та літератури мали можливість продемонструвати власні можливості у формуванні в учнів (учениць) наскрізних умінь. Члени журі оцінювали: доцільність та ефективність дібраних технологій, методів і прийомів, їх спрямованість на формування наскрізних умінь, предметних і ключових компетентностей здобувачів освіти, згідно з концепцією Нової української школи; розуміння концепції навчання інтегрованого курсу мовно-літературної освітньої галузі; партнерську взаємодію з аудиторією; оригінальність концепції майстерки.
Метою реалізації цього конкурсного випробування учителями образотворчого мистецтва було ‒ продемонструвати уміння адаптувати власну педагогічну ідею (технології, методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів. Фахове журі оцінювало: оригінальність представлених методичних складових (технологій, методів і прийомів), майстерність та ефективність їх використання; відповідність між ними та метою, змістом й очікуваними результатами навчання; педагогічну цінність майстерки для його учасників; партнерську взаємодію з аудиторією; оригінальність концепції майстерки.
Результати конкурсних випробувань розміщено за посиланням.