СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «STEM-ОСВІТА ТА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ: ПРАКТИКА ЗАЛУЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
Інноваційні технології дають нові можливості, але створюють і нові виклики, з якими раніше ніхто не стикався. Ми живемо у неймовірно цікаві часи, коли навіть в умовах війни ми здатні використовувати у своїй роботі інструменти, про які говорить весь світ.
STEM-освіта є інноваційною галуззю, визнаною в усьому світі, оскільки дозволяє інтегрувати знання різних галузей задля підвищення ефективності навчання. Чи можна поєднати інструменти на базі штучного інтелекту зі STEM‑освітою? Так!
Під час семінару-практикуму «STEM-освіта та штучний інтелект: практика залучення інноваційних технологій», який відбувся 06.02.2024 року на базі КЗ Сумський ОІППО у співробітництві з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» та Сумським державним університетом проаналізовано місце штучного інтелекту в STEM-освіті.
Семінар-практикум розпочався вітальним словом Юрія НІКІТІНА, ректора комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктора історичних наук, професора, який зазначив, що використання штучного інтелекту – важлива складова сучасної освіти.
Модератор заходу Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти у комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, наголосив на важливості залучення інноваційних технологій STEM-освіти у поєднанні зі штучним інтелектом на практиці, оскільки не лише ознайомлення учасників з інноваційними технологіями, але й представлення конкретних інструментів та стратегій є необхідним засобом для успішного впровадження штучного інтелекту в освітній процес.
Робота семінару-практикуму продовжилась виступами учасників семінару, зокрема, роль інтелектуальних систем в підтримці освітнього процесу для розвитку креативності та критичного мислення розкрив у своїй доповіді Олексій ЛЮЛЬОВ, в.о. директора Навчально-наукового інституту бізнесу, економіки та менеджменту, професор кафедри маркетингу Сумського державного університету, доктор економічних наук, професор.
Ольга КОРШУНОВА, методист сектору підготовки вчителів STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», вчитель інформатики, автор навчальних програм, підручників та навчальних посібників доповіла про реалізацію змістової лінії «Штучний інтелект» в курсі STEM.
Модератор заходу Світлана КОДА, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, зосередила увагу на штучному інтелекті в освіті, розкривши ризики та нові можливості його використання.
Про практичне використання штучного інтелекту на практиці доповіли учасники семінару, вчителі різних галузей освіти, зокрема:
Власним досвідом із використання штучного інтелекту як інструменту урізноманітнення уроків мовно-літературної освітньої галузі поділилася Наталія СОЛАРЬОВА, сертифікований учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27, м. Суми, Сумської області.
Ольга БАСОВА, тренер інформатичної освітньої галузі, учитель інформатики, комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27, м. Суми, Сумської області доповіла про використання штучного інтелекту на практиці на уроках інформатики.
Особливості використання штучного інтелекту на уроках математики розкрила Наталія КЛЮЄВА, учитель математики комунальної установи Сумська спеціалізована школа I-III ступенів № 9, м. Суми, Сумської області.
У ході роботи семінару-практикуму відбулося обговорення значимості й необхідності імплементації штучного інтелекту для формування комплексу ключових, предметних і соціально-особистісних компетентностей здобувачів освіти в умовах Нової української школи.
Семінари із упровадження штучного інтелекту будуть продовжені на сесіях STEM-школи – 2024.