ПІДГОТОВКА ТРЕНЕРІВ ПЕДАГОГІВ ТА ПЕДАГОГІВ ОБЛАСТІ ДО РОБОТИ У АДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД ВТІЛЕННЯ РЕФОРМИ НУШ
Із 08 листопада по 29 грудня 2023 року у КЗ СОІППО за заочною формою навчання на платформі Microsoft Teams проходила підготовка вчителів 6 класів НУШ ЗЗСО мовно-літературної освітньої галузі, які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти за освітньою програмою «Зміст і методика навчання з інтегрованих курсів/ предметів мовно-літературної освітньої галузі при впровадженні Державного стандарту базової середньої освіти (адаптаційний цикл)». За цей період пройшли підготовку 692 учителі мовно-літературної освітньої галузі.
Освітню діяльність з підготовки педагогів мовно-літературної освітньої галузі здійснювала команда тренерів та тренерів-педагогів: М. Білясник, І. Вельможна, Е. Геращенко, Н. Дудко, Ю. Логвиненко.
Метою роботи тренерської команди було підготувати педагогів мовно-літературної освітньої галузі до впровадження ідей Нової української школи, визначених Концепцією «Нова українська школа» та Державним стандартом базової середньої освіти (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898), розширити знання слухачів курсів про цінності й принципи Державного стандарту базової середньої освіти, розвинути навички створення освітніх програм та проведення уроків на основі діяльнісного підходу, забезпечити розвиток індивідуально-особистісного та професійно-діяльнісного самовдосконалення слухачів на основі активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду відповідно до індивідуально-особистих інтересів, соціальних запитів держави щодо ефективного виконання посадово-функціональних обов’язків, ознайомити з шляхами подолання освітніх втрат.
Тренерський колектив мав на меті органічно поєднати матеріал курсів із практичним досвідом освітян області, наприклад, для розкриття теми «Аналіз підручників для 5-6 класу НУШ за різними модельними навчальними програмами» долучився тренер-педагог, автор підручників з української мови для Нової української школи, вчитель української мови та літератури Шосткинської гімназії Шосткинської міської ради Сумської області. Обговорення теми «Вибір навчального контенту для якісного проведення формувального оцінювання на уроках мовно-літературної освітньої галузі» починався з актуалізації знань слухачів (обговорювалися матеріали 2021 року, коли курси підвищення кваліфікації для вчителів мовно-літературної освітньої галузі за таким форматом проводилися вперше), а потім переходили до практичного обговорення як формувальне оцінювання здійснюється на практиці, його тонкощі, критерії оцінювання, зворотній зв'язок із здобувачами освіти. Практичними навичками організації зворотного зв’язку, проведенням самооцінювання та взаємооцінювання мав можливість поділитися кожен слухач курсів чи то у ході усного обговорення, чи то на інтерактивній дошці.
Цікавим був досвід роботи тренера-педагога Соларьової Наталії Олександрівни, вчителя української мови та літератури КУ Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №27.
У межах курсів підвищення кваліфікації тренер Ю. Логвиненко намагалася показати переваги й тонкощі використання штучного інтелекту під час проведення уроків мовно-літературної освітньої галузі для урізноманітнення навчального матеріалу чи проведення оцінювання знань здобувачів освіти.
Як результат навчання слухачі курсів поглибили знання з теорії та методики викладання предметів мовно-літературної освітньої галузі, отримали можливість обмінятися досвідом роботи.