Як розвивати когнітивну компетентність педагогів обговорили спеціалісти психологічної служби системи освіти області
Одним із компонентів психологічної стійкості особистості є корисне мислення. Як плекати це мислення у педагогів обговорено під час семінару, проведеного 24 травня 2023 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. У роботі онлайн-семінару взяли участь 270 практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти області.
Актуалізуючи проблему розвитку в педагогів корисного мислення як одного з компонентів психологічної стійкості, Ірина МАРУХИНА, завідувачка навчально-методичного центру, зауважила, що вміння керувати процесами мислення, стишувати чи активізувати його, помічати помилкові та некорисні думки, думати вільно, критично, ясно, є показником когнітивної компетентності особистості. Саме когнітивна компетентність дозволяє бути менеджером своїх думок, адже від них значною мірою залежить те, в якому стані перебуває людина, як вона поводиться.
Учасники семінару ознайомилися з когнітивними спотвореннями (фокус на негативі, катастрофізація, відфільтровування, генералізація, емоційне мислення, перебільшення/применшення, наклеювання ярликів), практично опрацювали техніки «Дистанціювання від думок», «Тестування думок або перевірка думок», що допомагають попередити неприємний емоційний стан, неконструктивну поведінку.