15 Сучасні педагогічні технології в умовах Нової української школи
Даний навчальний курс має практико-орієнтовану спрямованість, бо слухачі постійно залучаються до самостійного пошуку, теоретичного і практичного проектування та уточнення власних уявлень, а також способів розвитку, знань та ідей.
Використання інноваційних технологій і вдале поєднання їх із традиційними дає змогу реалізувати основні завдання сучасної освіти: розвивати особистість учнів і водночас навчати їх кооперативній діяльності, забезпечувати умови для розвитку творчих здібностей дітей, сприяти позитивній мотивації школярів до пізнавальної діяльності, оптимізувати навчально-виховний процес і робити його більш ефективним та цікавим тощо. Навчальною програмою курсу передбачається: – розгляд понять: особистісно орієнтований, компетентнісний, діяльнісний підходи в освіті; компетентність і компетенції, ключові, предметні, міжпредметні компетентності; – ознайомлення слухачів із технологіями розвитку креативності, зокрема основ креативного мислення, формування вмінь нестандартно підходити до розв’язання завдань, мислити поза шаблонами, експериментувати і створювати щось нове або модернізувати традиційне тощо; – розкриття основ упровадження сучасних педагогічних технологій і механізмів їх використання; – висвітлення науково-практичного підґрунтя педагогічного проектування як особливого виду професійно-педагогічної діяльності;
Застосування інноваційних технологій сприяє досягненню максимального взаєморозуміння і співпраці між учителем і учнем, а отже, підвищує якісний рівень знань. Курс спрямований на те, щоб допомогти вчителям осягнути основи впровадження сучасних педагогічних технологій і механізми їх використання. Завданням курсу є не тільки ознайомлення слухачів із конкретними сучасними технологіями, а й сприяння у самовдосконаленні вчителів, розвиток нестандартних підходів до організації сучасного уроку.