Підтримуюче спілкування як умова збереження психосоматичного здоров’я особистості
Війна спричиняє тривалу стресову ситуацію, і в цій ситуації для зниження стресового порогу і підвищення мотивації до конструктивного спілкування і повноцінного життя важливим є підтримуюче спілкування. Регулярна практика такого спілкування дозволяє швидко відновлювати емоційний баланс, легко справлятися із ситуацією, будувати довірливі та щирі стосунки з оточенням.
Обговоренню особливостей побудови між учасниками освітнього процесу стосунків, заснованих на емпатії, ненасильницькому спілкуванні, було присвячено онлайн-семінар, проведений навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 7 лютого 2023 року. Його учасниками стали практичні психологи закладів фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти, інституційного догляду та виховання дітей (усього 45 осіб).
Під час онлайн-зустрічі методистом центру Анною РАСТРОСТА розкрито особливості підтримуючої комунікації між здобувачами освіти, між дітьми та дорослими, окреслено переваги ненасильницького спілкування в освітньому середовищі, у тому числі в умовах дистанційного навчання.
На жаль, дистанційне навчання призводить до порушень контактів між учнями. Діти можуть почувати себе ізольовано, при цьому все більше занурюватися у віртуальний світ, який може нести певну небезпеку, порушувати особисті кордони та соціальні зв’язки. Досвідом роботи щодо формування в підлітків медіаграмотності як основи ненасильницького онлайн-спілкування в умовах війни, розвитку навичок безпечного спілкування в мережі поділилася Надія РАДЧУК, практичний психолог ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище».
Учасникам зустрічі було наголошено на важливості цієї роботи в діяльності спеціалістів психологічної служби з огляду на відзначення 7 лютого Міжнародного Дня безпечного Інтернету, реалізації обласної акції «Дистанційний тимбілдінг».
Під час зустрічі учасники практично опрацювали механізми формування ненасильницького, підтримуючого спілкування в освітньому середовищі.