Цифрова грамотність сучасного вчителя
Цифрові технології в умовах воєнного стану – дієвий інструмент вчителів закладів загальної середньої освіти для організації дистанційного та змішаного навчання, оцінювання результатів навчання учнів у цифровому освітньому середовищі.
Сучасні вчителі повинні швидко та ефективно реагувати на виклики ХХІ століття, володіти новими цифровими засобами, уміти створювати безпечне інформаційне середовище, захищати особисту інформацію в цифровому просторі.
Цифрова грамотність учителя, складовими якої є комп’ютерна, інформаційна, мультимедійна грамотність і грамотність комп’ютерної комунікації – запорука оптимізації освітнього процесу, конструювання, створення цифрового онлайн, офлайн середовища.
Учителі закладів загальної середньої освіти на онлайн-платформі «Дія. Цифрова освіта» (https://osvita.diia.gov.ua/), створеній Міністерством цифрової трансформації України у співпраці з Міністерством освіти і науки України, можуть оцінити власний рівень цифрової грамотності, склавши національний тест на цифрову грамотність «Цифрограм для вчителів» (https://osvita.diia.gov.ua/).
Запитання тесту згруповані в 5 блоків:
- цифрове суспільство;
- професійний розвиток;
- цифрові освітні ресурси;
- навчання та оцінювання учнів із використанням цифрових технологій;
- цифрова компетентність учнів.
З метою професійного розвитку, удосконалення цифрових навиків, учителі закладів загальної середньої освіти можуть розпочати навчання на порталі «Дія. Цифрова освіта», переглянувши освітні серіали: «Цифрові навики для вчителів», «Інтерактивне навчання: інструменти та технології для цікавих уроків», «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів». Посилання на цей матеріал розміщено на офіційному сайті комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти у рубриці «Вчимося в умовах воєнного стану» (підрубрика «Поради методистів навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку»).